DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Ana Marija Krajnc (SI)

rojena 1999 v Ljubljani, je slovenska čembalistka, organistka in komorna glasbenica. Dodiplomski študij čembala je zaključila na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Egonu Mihajloviću, kjer se je tudi učila orgle pri prof. Dalibor Miklavčič. Trenutno se izpopolnjuje v obeh instrumentih na Civica scuola di musica Claudio Abbado v Milanu pri prof. Lorenzo Ghielmi. Nastopila je na več festivalih orgel in stare glasbe doma in v tujini, kot so Mednarodni festival čembala v Beogradu, Festival stare glasbe Società dell Quartetto ter v muzeju San Colombano, kjer je izvedla recital na izvirno glasbila iz zbirke Tagliavini. Ana Marija Krajnc je prejemnica absolutne prve nagrade na mednarodnem tekmovanju čembalistov Gianni Gambi v Pesaru v Italiji 2022. Osvojila je drugo mesto na mednarodnem tekmovanju čembalistov Lauxmin Vilnius, kjer je prejela tudi posebno nagrado organizacije Coin du Roi - Société d'Opéra. Je zelo aktivna kot komorna glasbenica in je redno vabljena, da nastopa kot kontinuistka s Komornim orkestrom Slovenske filharmonije, letos pa se je uvrstila med prvih 15 kandidatov s celega sveta na orgelskem tekmovanju International Organ Competition Musashino-Tokyo na Japonskem.

 

Video

 

Press

  • Sedim pred malim zaslonom, ki prikazuje podobo organistke Ane Marije Krajnc med koncertom sinoči, 8. avgusta, v župnijski cerkvi Orino, doživljam z mnogimi ljudmi uro očaranosti. Bogastvo in komplementarnost izvajanih del od Bacha do Lea Hasslerja, od Sweelincka do Buxtehudeja in dovršenost izvedbe organistke, mi je omogočilo, da sem v celoti užival v občutku ekstatične kontemplacije. Glasba, če je dobro izbrana in dobro predlagana, resnično postane močno komunikacijsko sredstvo, ki zna seči globoko in prebuditi presenetljive notranje misli in poti. (Menta Rosmario, L’ Organista Ana Marjia Krajnc in concerto nella chiesa di Orino, Don Silvio Bernasconi, 10.8.2022)

  • Ta mlada umetnica je dosegla nepozabne kontraste v svojih zrelih interpretacijah ... njen Bach je bil izveden z optimalno ritmično natančnostjo in poudarjanjem, odlomki, pri katerih je bil vsak ton popolnoma slišen; v vseh izvedenih skladbah je Krajnc pokazal izjemno jasno podobo in veliko značajsko razgibanost. (MITO Settembre Musica, 28.7.2022)

  • Ana Marija Krajnc, Slovenka, učenka Lorenza Ghielmija, je osvojila prvo skupno nagrado na XVIII mednarodnem tekmovanju za čembalo "Gianni Gambi", ki ga je organiziral Konservatorij v Pesaru: 29 udeležencev iz vse Evrope, vključno s študenti institucij, kot so Pariz, Basel in Amsterdam. (Civica Scuola di Musica Claudio Abbado, News, Ana Marija Krainc, clavicembalo, vince il primo premio assoluto al Concorso internazionale di Clavicembalo "Gianni Gambi", 26.3.2022)

  • Za njeno igro je značilen umerjen pristop, skozi katerega so še posebej dobro zvenele melodije in igre Giovannija Paola Cime, Girolama Frescobaldija in Jana Pieterszoona Sweelincka. Ta mlada umetnica je v skladbah, ki temeljijo na variacijskem principu, ustvarjala izrazita nasprotja v smislu raznolikih ponavljajočih se fraz, med katerimi je treba omeniti predvsem Sweelinckove variacije Mein junges Leben hat ein End. 3. angleška suita v g-molu Johanna Sebastiana Bacha je bila odigrana ritmično natančno in z dobro uporabljenimi poudarki, pasažni gibi pa so bili izvedeni s slišnostjo vsake note. Na splošno je Krajnc v vseh svojih skladbah pokazala raznolike značaje skozi izjemno izčiščeno teksturno podobo, ki je še posebej prišla do izraza v več stavkih iz Capriccia v g-molu Johanna Josefa Fuchsa. (Muzički limbo Muzička kritika i napisi o muzici / Dušan Toroman i Ana Marija Krajnc, Srđan Teparić, 11.12.2021)