DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Musica Aeterna (SK)

torek, 25. 8. 2015 ob 20:30

V 17. stoletju je bila Bratislava eno najpomembnejših mest glede kakovostnega glasbenega ustvarjanja v cerkvah in katedralah. Ta glasbeni razvoj sta navdihnili kulturno razviti sosedi Avstrija in Madžarska. Zgodba Capricornusa in Bertalija je pomembna še danes, poleg tega pa zbirka Prophimia suavissima duodenal duodenum prima e seconda vsebuje tudi dela avtorjev ki še vedno niso bili prepoznani. Ansambel Musica Aeterna meni, da primerjava kompozicijskih slogov, ki jo bodo izvedli na koncertu, lahko pomaga razrešiti marsikatero vprašanje.

Naroči vstopnice:

5 / 20 / 25 EUR

Dostop: prevoz 18:00 - Ljubljana - Mokrice - Ljubljana (10,00 EUR)

Musica Aeterna (SK)

Peter Zajíček (violina)
Peter Zelenka (violina)
Lucia Krommer (viola da gamba)
Jana Zelenkova (spinet)
Jakub Mitrik (teorba)

Il duello musicale
Capricornus versus Bertali

Koncert, ki sliši na ime "Il Duello Musicale", prikazuje virtualno, glasbenozgodovinsko srečanje umetnikov Capricornusa in Bertalija. Še danes se namreč muzikologi in glasbeni teoretiki ukvarjajo z sonatami iz antologije Prothimia suavissima in pri tem pogosto trčijo ob presenetljive ugotovitve.

Sporočilo umetnikov

Leta 1672 je bila v Nemčiji objavljena antologija z naslovom Prothimia suavissima (»Najslajše hrepenenje«), ki je vsebovala 24 cerkvenih sonat za tri ali štiri glasove in basso continuo. Avtor antologije je naveden kot »J. S. A. B.«, kar je Sebastien Brossard, nekdanji lastnik edine ohranjene kopije, razvozljal kot »Bertali«. Na koncertu bodo poslušalci prisluhnili milemu zvoku, petju in retoriki godal iz različnih družin glasbil.

O projektu

V 17. stoletju je bila Bratislava eno najpomembnejših mest glede kakovostnega glasbenega ustvarjanja v cerkvah in katedralah. Ta glasbeni razvoj sta navdihnili kulturno razviti sosedi Avstrija in Madžarska. Zgodba Capricornusa in Bertalija je pomembna še danes, poleg tega pa zbirka Prophimia suavissima duodenal duodenum prima e seconda vsebuje tudi dela avtorjev ki še vedno niso bili prepoznani. Ansambel Musica Aeterna meni, da primerjava kompozicijskih slogov, ki jo bodo izvedli na koncertu, lahko pomaga razrešiti marsikatero vprašanje.

www.musicaaeterna.sk

O koncertnem programu

Leta 1672 je bila v Nemčiji objavljena antologija z naslovom Prothimia suavissima (»Najslajše hrepenenje«), ki je vsebovala 24 cerkvenih sonat za tri ali štiri glasove in basso continuo. Avtor antologije je naveden kot »J. S. A. B.«, kar je Sebastien Brossard, nekdanji lastnik edine ohranjene kopije, razvozljal kot »Bertali«. Verjetno je imel v mislih violinista in skladatelja sonat Antonia Bertalija (roj. 1669). Slovaški muzikolog Ladislav Kačic je ugotovil, da je prvih šest sonat drugega dela identičnih tistim v antologiji Continuation der neuen wohl angestimmten Taffel-Lustmusic (1671) Samuela Capricornusa (roj. 1665 na Madžarskem, kapelnika v Bratislavi in Stuttgartu). V tej zbirki najdemo tudi eno skladbo, katere avtor naj bi bil Antonio Bertali. Med sonatami Prothimia suavissima pa so nekatere, ki jih pisni viri pripisujejo Bertaliju, Johannu Heinrichu Schmelzerju in Davidu Pohleju. Sonate se med seboj očitno slogovno razlikujejo, zato lahko domnevamo, da so nekateri založniki po Capricornusovi in Bertalijevi smrti izrabili njune skladbe in jih objavili skupaj s skladbami drugih avtorjev. Deli antologije so polni resnih napak.

Program dogodka

Johann Heinrich Schmelzer (1623 - 1680)

Sonata 4ta á 3 (1)

Antonio Bertali (1605 – 1669)

Sonata á 3

Samuel Capricornus (1628 - 1665)

Sonata 1. á 3 (2)

Samuel Capricornus (1628 - 1665)

Sonata 3. á 3 (2)

Samuel Capricornus (1628 - 1665)

Sonata 5. á 3 (2)

*** Odmor / Intermission ***

Samuel Capricornus (1628 - 1665)

Ciaccona

(Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel)

Antonio Bertali (1605 - 1669)

Sonata 2. á 3 (1)

Antonio Bertali (1605 - 1669)

Sonata 4. á 3 (1)

Antonio Bertali (1605 - 1669)

Sonata 6. á 3 (1)

Johann Heinrich Schmelzer (1623 - 1680)

Sonata 7. á 3 (2)

(1)  PROTHIMIA SUAVISSIMA / sive / DVODENA PRIMA / SONATARUM LECTISSIMARUM, / quae / nunc prima Editione in Germania prodierunt / cum tribus, quatuor Instrumentis redactae, / Et Basso ad Organum / Autore / F.S.A.B. Bartali. / Anno Domini M.DC.LXXII.

(2)  PROTHIMIA SUAVISSIMA / sive / DVODENA SECVNDA / SONATARUM SELECTISSIMARUM, / quae / nunc prima Editione in Germania prodierunt / cum tribus, quatuor Instrumentis redactae, / Et Basso ad Organum / Autore / F.S.A.B. Bartali. / Anno Domini M.DC.LXXII. 

Lokacija

Grad Mokrice

Grad Mokrice je prvič omenjen leta 1444, osnovne poteze renesančnega gradu pa so Mokrice dobile v 16. stoletju. Zgodovino gradu zaznamujejo najdbe iz časov rimskega cesarstva in iz časov turških vdorov. Grad Mokrice se nahaja jugovzhodno od naselja Čatež ob Savi na griču nad desnim bregom reke Save, etimologija njegovega imena pa se nanaša na nekoč močvirnato, t.j. mokro območje v njegovi okolici.

PARTNERJI