DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Nova Schola Labacensis (SI)

Nova Schola Labacensis je edinstven slovenski ansambel za zgodnjo glasbo, ki ohranja in nadaljuje tradicijo Schole Labacensis, prve sodobne slovenske skupine za zgodnjo glasbo. Izvaja evropsko srednjeveško, renesančno in baročno glasbo, pa tudi arabske muwašahat, grški rebetiko ali slovenske ljudske pesmi ter novejše klasične glasbene skladbe vključno s Schubertovimi samospevi z romantično kitaro. Repertoar ansambla zajema od srednjeveških Cantigas de Santa Maria, motetov in ljudskih pesmi, renesančnih šansonov, lutenjskih plesov in diferencij, baročnih arij, madrigalov, chaconn in folij do afriških cumbées, latinoameriških milong in orientalske glasbe Afganistana, Irana, Indije, Turčije, različnih arabskih držav, Romunije, Grčije in Balkana. Ansambel je doslej uspešno nastopil na mednarodnih festivalih Seviqc Brežice, Nymbus, Klassik auf Hum, Musical Evenings in St Donat, Serate musicali Piranesi, Varaždinske barokne večeri, JEFF, Noči v stari Ljubljani, koncertnih ciklih Novi Orfej, Sozvočja sveta, Allegro, Sakralni abonma pri Uršulinkah in drugod.

Sopranistka Tadeja Pance je med letoma 2002 in 2009 študirala petje pri profesorici Barbari Nagode na Glasbeni šoli Ljubljana Vič Rudnik. Od leta 2008 poje kot solistka pri ansamblu Nova Schola Labacensis. V letih 2008 in 2009 je aktivno sodelovala na Dnevih lutnje na Festivalu stare glasbe v Škofji Loki. V letu Primoža Trubarja je sodelovala pri prvi izvedbi slovenskih protestantskih zborovskih in posvetnih pesmi tistega časa, kot članica dua La Turturella z lutnjistom Žigo Krofličem. Izpopolnjevala se je pri mezzosopranistki Barbari Jernejčič Fürst in sopranistki Ileani Bratuž Kacjan. Udeležila se je tudi več različnih glasbenih tekmovanj in osvojila prvo mesto v petju na mednarodnem glasbenem tekmovanju Cogoleto 2009 v Genovi v Italiji. Z velikim uspehom je pela solo sopran v Mozartovima Kronungsmesse in Spatzenmesse ter Haydnovi Maši svetega Nikolaja. Sodelovala je tudi pri obeh albumih ansambla Nova Schola Labacensis Occident Meets Orient in Delitiae Musicae. V zadnjem času je prejela številne pohvale kritikov za solo petje z ansamblom Nova Schola Labacensis v različnih glasbenih žanrih, od stare evropske do orientalske glasbe.

Sopranistka Urška Kastelic je študirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer je z odliko diplomirala v razredu Sabine Cvilak. Obiskovala je tudi Akademijo Sibelius v Helsinkih. V SNG Opera in balet Ljubljana je upodobila Félicie v operi La Belle et la Bête (Phillip Glass), Giannetto (L’Elisir d’amore), Venero (Orphée aux enfers) in Barbarino (Le nozze di Figaro). Bila je solistka v dveh operah Ana Karenina ter Vojna in mir Larryja Coryella v Rusiji (Dvorana Kaluške filharmonije), na Hrvaškem (Dvorana Lisinski, Zagreb) in v Sloveniji (Cankarjev dom). Sodelovala je v opernih produkcijah Rigoletto (Gilda), Don Pasquale (Norina), Le nozze di Figaro (Susanna), Bastien und Bastienne (Bastienne), Gorenjski slavček (Ninon) in otroška opera Martin Krpan. Večkrat je nastopila kot solistka na koncertih v Sloveniji (Festival Lent, Imago Sloveniae, Slovenska filharmonija, Cankarjev dom, Gala Verdi z orkestrom Filarmonica del Veneto itd.). Koncertirala je tudi v Italiji, na Finskem, v Angliji, Črni gori, na Hrvaškem, v Srbiji, Avstriji, Grčiji, Nemčiji in Romuniji. Je tudi članica edinstvenega slovenskega ansambla za staro glasbo Nova Schola Labacensis (koncerti na festivalu Seviqc Brežice, Varaždinski baročni večeri itd.).

Sopranistka Ana Novak trenutno študira petje na Glasbeni šoli Ljubljana Vič-Rudnik v razredu profesorice Katje Konvalinka. Svojo pevsko pot je začela v priznanem zboru Carmina Slovenica in v razredu profesorice Simone Raffanelli Krajnc. Izvedla je več recitalov in nastopila na praizvedbi prve slovenske baročne opere Belin Jakoba Frančiška Zupana. Redno se udeležuje pevskih tekmovanj, med vidnejšimi dosežki pa sta: nagrada za najperspektivnejšega tekmovalca do 24 let na tekmovanju SGSM Novo mesto 2018 in posebna nagrada za najboljšo izvedbo skladbe slovenskega avtorja na tekmovanju TEMSIG 2019. Prejela je številne pohvale kritikov za solo petje z ansamblom Nova Schola Labacensis v različnih glasbenih žanrih od stare glasbe do Schubertovih pesmi.

Mezzosopranistka Nadia Magister je rojena v slovenski družini v Bariločah v Argentini. Študirala je solopetje na Conservatorio Superior de Música Manuel de Falla v Buenos Airesu v Argentini pri prof. Beatriz Moruja. Na isti ustanovi je začela podiplomski študij stare glasbe »Vrhunska tehnika v stari glasbi«. Udeležila se je delavnic in mojstrskih tečajev, ki so jih med drugim vodili: Gabriel Garrido, Emanuela Galli, Victor Torres, Vera Cirkovic, Federico Ciancio, Carolina Gauna, Martin Oro, Zdenka Gorenc, Bernarda Fink, Theresa Plut, Egon Mihajlović. Kot solistka in zborovska pevka je sodelovala v različnih projektih zbora Ave (dirigent Gregor Klančič), zbora Slovenske filharmonije, Rencontres baroques de Montfrin (Francija), La Cetra (Basel) in Glasbene matice. V Sloveniji se je izobraževala pri prof. Zdenki Gorenc in se udeležila delavnic »Academia musicæ antiquæ Labacensis«. V letu 2020 je bila štipendistka ASEF Fellowship Programme, pod mentorstvom prof. Therese Plut in je sodelovala pri različnih projektih po Sloveniji.

Blažka Mraz, kljunasta flavtistka velikega talenta, se je začela šolati na Glasbeni šoli Gornja Radgona pod vodstvom profesorice Melite Vulc. Študij je nadaljevala na Konservatoriju za glasbo in balet ter na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu profesorice Mateje Bajt. Izpopolnjevala se je na seminarjih pri Petru Holtslagu in Lisete da Silva. Uspešno je nastopala kot solistka na baročni kljunasti flavti v duu s čembalistom Tomažem Sevškom ter v različnih komornih zasedbah. Blažka Mraz je danes redna članica in izjemna solistka ansambla Nova Schola Labacensis, nastopa pa tudi kot solistka na kljunasti flavti z ansamblom Vagantes. Na 39. državnem tekmovanju TEMSIG je osvojila srebrno priznanje, na tekmovanju TEMSIG 2013 pa zlato priznanje in posebno nagrado za dovršenost svoje glasbene izvedbe.

Tomaž Šinigoj je študiral violino pri profesorici Jelki Glavnik in profesorju Mateju Venierju na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani ter violo pri profesorju Djordju Beraku na Glasbeni šoli Ljubljana Vič Rudnik. Izpopolnjeval se je tudi na violinskih seminarjih pri priznanem violinistu Vasiliju Meljnikovu in profesorju Jerneju Brencetu. Dodatno znanje je pridobil tudi v jazz improvizaciji pri jazz kitaristu Ratku Zjaći na Festivalu Jazzinty v Novem mestu in pri jazz pevki, skladateljici in violončelistki Andrejki Možina na Jazz festivalu v Gorici v Italiji. Igra tudi srednjeveško altovsko vielo v ansamblu Vagantes. Je redni član in solist na baročni violini in violi d’amore ansambla Nova Schola Labacensis ter na moderni violini Jazz Oud Quarteta, kjer nastopa pod vodstvom priznanega slovenskega jazz multiinštrumentalista Lada Jakše. Kot gostujoči umetnik je sodeloval tudi kot violinist v posebnem unplugged nastopu zasedbe Blue.sine trip hop.

Miha Šinigoj je študiral violončelo pri profesorici Tanji Babnik na Glasbeni šoli Ljubljana Vič Rudnik in kontrabas na oddelku za jazz Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana pri profesorju Matevžu Smerkolju. Izpopolnjeval se je tudi iz jazz improvizacije pri kontrabasistu Jorisu Teepeju na festivalu Jazzinty v Novem mestu in pri jazz pevki, skladateljici in violončelistki Andrejki Možina na Jazz festivalu v Gorici v Italiji ter pri profesorju Damirju Hamidulinu kot klasični violončelist in zasebno študiral violo da gamba pri profesorici Rebecci Lefevre v Bruslju. V zadnjem času redno nastopa kot solist na violi da gamba in baročnem violončelu z ansamblom Nova Schola Labacensis. Igra tudi srednjeveško tenorsko vielo v ansamblu Vagantes ter sodobni violončelo in kontrabas v Jazz Oud Quartet, kjer nastopa pod vodstvom priznanega slovenskega jazz multiinštrumentalista Lada Jakše. Kot gostujoči umetnik je kot violončelist sodeloval v posebnem unplugged nastopu Blue.sine trip hop zasedbe.

Boris Šinigoj se je začel ukvarjati z renesančno lutnjo in raziskovati izvirne vire tistega časa že pred diplomo iz klasične kitare in filozofije na ljubljanski univerzi. Lutnjist Ivo Magherini ga je predstavil vodilnima lutnjistoma Paulu O’Detteju in Hopkinsonu Smithu. Izpopolnjeval se je tudi z igranjem pri zasedbah Dufay Collective in Camerata Trajectina. Nastopal je s solističnimi recitali in koncerti komornih zasedb po Evropi, ZDA, Kanadi in Egiptu. Na zgoščenki »Lutnje« je posnel antologijo najboljših skladb za arabsko, renesančno in baročno lutnjo, arhilutnjo in chitarone. Nastopal je z Orkestrom Slovenske filharmonije, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, ansamblom Slovenicum in Consortium Musicum. Kot eden od pionirjev stare glasbe v Sloveniji je v 80. letih s pokojnim liričnim tenoristom Marjanom Trčkom ustanovil Duo Jubilet. Duo je posnel antologijsko zgoščenko »Armonici e sacri Accenti«. Boris Šinigoj je bil profesor za lutnjo na ljubljanski Akademiji za glasbo. Trenutno je umetniški vodja ansamblov družine Nova Schola Labacensis in profesor lutnje, kitare in komorne igre na Glasbeni šoli Ljubljana Vič Rudnik. Igra na zgodovinskih evropskih in arabskih lutnjah, kitarah, cistrih in drugih brenkalih, kot so afganistanski rubab, indijski sarod in japonska biwa.