Jean-Christophe Frisch (FR)

Naroči vstopnice:
5 / 20 / 25 EUR
Jean-Christophe Frisch
O umetniku
Odkar je Jean-Christophe Frisch ustanovil XVIII-21 Le Baroque Nomade, je prepotoval svet po dolgem in počez ter se posvečal povezavam in oplajanju evropske baročne glasbe z različnimi oblikami ljudske glasbe. Ta dirigentova močna glasbena pustolovščina je tudi človeška pustolovščina z glasbeniki, ki jo Frisch občinstvu posreduje prek čustev in človečnosti, ki prevevajo vsak njegov projekt.
Koncerte in predstave izpod rok tega dirigenta, ki mu njegovi glasbeniki pravijo tudi 'Indiana Jones baročne glasbe', so številni mediji opisali kot nadvse izjemne nastope:
Kulturno odkritje. Zvok, ki ga slišimo, nas pritegne in ne spusti. Virtuoz preteklosti v subtilnem gibanju med Enakim in Drugačnim. (Télérama)
XVIII-21 se igra s kontrasti kot z razmerji s spretnostjo, ki ne zasenči pesnikovega vložka. […] nov pristop, kvalitetna interpretacija in muzikološka eksaktnost izbranih možnosti … (Le Monde)
Občudovanja vredna domišljija. (Early Music Review)
Njegova energija in karizma poslušalca prestavita v poetični, senzibilni svet. To je vredno večnega spoštovanja. (Télérama)
O koncertnem programu
Gabriel Buffardin se je rodil v poznem 17. stoletju v francoski Provansi. Prišel je v Pariz, kjer se je naučil igrati »nemško flavto« – novo izumljeni traverso, ki so ga v Franciji poimenovali flûte traversière ali flûte allemande (v nasprotju s flûte, ki je vedno pomenila kljunasto flavto), nato pa je odpotoval v Carigrad kot glasbenik v službi Charlesa de Ferriola, veleposlanika Ludvika XIV. Tam je srečal Johanna Jakoba Bacha, starejšega brata Johanna Sebastiana Bacha, in ga naučil igrati na novo flavto. Johannu Jakobu je nato sledil v Dresden, kjer je spoznal Johanna Sebastiana Bacha in se z njim spoprijateljil, kar ga je leta 1724 pripeljalo v Leipzig k družini Bach.
V Dresdnu se je pri njem učil tudi sloviti flavtist in pedagog Johann Johachim Quantz, učitelj Friderika II. Velikega. Lahko trdimo, da se je traverso v Nemčiji uveljavil prav zahvaljujoč Buffardinu, solo flavtistu v Dresdenskem orkestru, najverjetneje enem najboljših tistega časa. Buffardin je bil izjemno dobro plačan. Pogosto potoval v Pariz in nastopal s Concert spirituel.
Buffardin je – verjetno pod vplivom svojega obiska v Carigradu – izumil uporabo četrttonov na flavti, vendar mu je izum ukradel Charles de Lusse.
Navdih za program La Flûte Nomade je bila prav neverjetna Buffardinova zgodba in njegova potovanja. V komentarju med posameznimi skladbami Jean-Christophe Frisch pripoveduje zgodbo, kako se je Nemec, brat Johanna Sebastiana Bacha, pri Francozu Buffardinu učil igrati na prečno flavto v Carigradu.
Program dogodka
Anomymous (Francija, 17. stoletje)
Courante / Bourrée d'Avignone / La Furstenberg
(iz rokopisa Philidor)
Dimitrie Cantemir (1673-1723)
Pengçah Semaai
(iz: Kitab-i ilm-i musiki)
Johann Joachim Quantz (1697-1773)
Fantaisie et Menuet
(iz rokopisa Fantasier og Preludier)
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Suitte 3 (BWV 1009): Courante
Charles de Lusse (1723-1728)
Air à la Grecque, huitième caprice
(iz l'Art de la flûte traversière, 1761)
Dimitrie Cantemir (1673-1723)
Neveser pesrevi
Pierre-Gabriel Buffardin (1689-1768)
Concerto a 5 flaute traverse, violino primo, violino secondo, viola col basso continuo del Sign Bifardin
Izpisi iz rokopisa