Il Terzo Suono (SI)
Mednarodni ansambel Il Terzo Suono je bil ustanovljen leta 2005. Svoj repertoar izvaja tudi na baročnih instrumentih, sodeluje s priznanimi solisti na festivalih, sestavljajo pa ga člani različnih mednarodnih orkestrov. Kot festivalski ansambel gostuje po Evropi in si prizadeva povečati prepoznavnost slovenske glasbene in kulturne scene. Nastopil je na pomembnih evropskih festivalih, kot so Ravello Festival, Emilia Romagna Festival, Veneto Festival, Festival Ljubljana, Korkya Baroque Festival, Le Vie del Barocco (Genova), Kammermusik Festival Wien in Jersey Opera House. Slovensko glasbo je predstavil tudi za Svet Evrope v Luksemburgu ter leta 2018 v Bruslju. Ansambel redno sodeluje z uglednimi glasbeniki, kot so Sergio Azzolini, Christophe Coin, Giuliano Carmignola, Erich Höbarth, Giorgio Fava in drugi. Trenutno potekajo priprave na snemanje zgoščenke z deli slovenskih in evropskih skladateljev 17. in 18. stoletja (Vivaldi, Tartini, Gabriello Pulitti, Isaac Posch).
https://www.facebook.com/tartinifestival
Večer z Il Terzo Suono je bil prava glasbena poživitev, zrela poustvarjalnost ansambla nas je prepričala s svojo energijo in zanosnim izvajanjem. ... Tartinijev duh je spremljal tudi drugi večer v izvedbi odličnega ansambla Il Terzo Suono, ki ga sestavljajo Jasna Nadles na flavti traverso, Milan Vrsajkov na violončelu in Ellen Braslavsky na čembalu. ... Uvodna Vivaldijeva Sonata v C-duru, RV 48 za traverso in basso continuo nas je plaho uvedla v nežni solo na flavti ob subtilni spremljavi violončela in čembala. ... Sonata v a-molu, RV 43 za violončelo in basso continuo je pokazala na optimalno usklajenost med violončelom in čembalom. ... Jasna Nadles je mojstrsko podala melodijo z lahkotno in barvito igro. ... Igra čelista je bila res impozantna, zlasti v Allegro assai z zanosno oblikovano melodijo. ... V spominu nam je ostal tudi sklepni Allegro, v katerem smo začutili, da so vsi trije poustvarjalci igrali zares povezano in z zanosom. (Marina B. Žlender, Slovenski glasbenoinformacijski center, 31.8.2024)
Jasna Nadles, traverso (SI), je leta 1996 z odliko diplomirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Študij je nadaljevala na salzburškem Mozarteumu v razredu profesorice Irene Grafenauer ter v Parizu pri profesorju Gillesu Bourgosu. Leta 2000 je sodelovala z Jeanne Baxtresser na Juilliard School of Music v New Yorku. Jasna Nadles je ustanovna članica baročnega ansambla Il Terzo Suono. Od leta 2002 je umetniška vodja Tartinijevega festivala v Piranu (www.tartinifestival.org) in nastopa v različnih komornih zasedbah. Kot solistka je s Simfoničnim orkestrom Radia Slovenija posnela več koncertov za flavto in orkester (Mozart, Jolivet, Kantušer). Leta 1998 je prejela častno medaljo na mednarodnem tekmovanju flavtistov Maria Canals v Barceloni. Je tudi priznana glasbena pedagoginja; do leta 2012 je bila profesorica flavte na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana.
Gianpiero Zanocco, baročna violina (IT), je koncertni mojster Beneškega baročnega orkestra, s katerim je nastopal po Evropi, Aziji in Združenih državah Amerike. Kot pogost solist Beneškega baročnega orkestra nastopa tudi z ansambli I Sonatori della Gioiosa Marca, L’Arte dell’Arco in Il Pomo d’Oro. Snemal je za Deutsche Grammophon, Warner Classics, Amadeus, Brilliant in ORT. Rojen je v Castelfrancu Venetu, kjer je študiral violino pri Micheleju Lotu in z odliko diplomiral na Konservatoriju Agostino Steffani. Je dobitnik več nagrad, med drugim prve nagrade na mednarodnem glasbenem tekmovanju Carlo Soliva. Klasični repertoar za violino in klavir s kladivci izvaja z Anno Fusek, s katero sta pred kratkim posnela zgoščenko, posvečeno Mozartovim sonatam.
Iveta Schwarz, baročna violina (CZ), se je rodila na Češkem in se začela z glasbo ukvarjati že v zgodnjem otroštvu. Šolala se je na konservatorijih v Čeških Budjejovicah in Pragi, študij pa nadaljevala pri prof. Paulu Roczku na Univerzi Mozarteum v Salzburgu, kjer je uspešno zaključila magistrski program. Specializacijo iz baročne violine in zgodovinsko informirane izvajalske prakse je opravila pri prof. Reinhardu Goeblu. Njeno izobraževanje so dopolnili številni mojstrski tečaji, med drugim pri Lewisu Kaplanu, Aline Champion, Thomasu Albertu, na Akademiji Schleswig-Holstein ter pri Akademiji Freiburger Barockorchester. Posveča se predvsem komorni glasbi, komornim orkestrom in izvajanju na historična glasbila. Poklicne izkušnje je pridobila v orkestrih Mozarteum Orchestra Salzburg, Camerata Salzburg, Salzburg Chamber Soloists in European Chamber Orchestra. V zadnjih letih redno sodeluje z ansambli Collegium 1704 (Praga), Ensemble in Orchestra 1756 (Salzburg), Hofkapelle München in Concerto Melante (Berlin). Igra na baročno violino Jacobusa Stainerja iz leta 1677 (Absam) in violino Tomaso Eberleja iz leta 1791 (Neapelj).
Francesca Bonomo, viola (IT), je leta 2000 diplomirala na Konservatoriju B. Marcello v Benetkah pod mentorstvom G. Marchija, nato pa opravila dveletno pripravništvo pri S. Zanchetti. V naslednjih letih se je specializirala za komorno glasbo pri maestru Francu Rossiju ter nadaljevala študij violine pri maestru C. Lazzariju in baročnega repertoarja pri maestru G. Favi. Leta 2007 je na Konservatoriju A. Steffani v Castelfrancu Venetu pod vodstvom maestra M. Lota pridobila drugo stopnjo diplome z najvišjimi ocenami in odliko. Kot članica orkestrov in ansamblov, kot so La Fenice di Venezia, I Sonatori della Gioiosa Marca, L'Arte dell'Arco in Beneški baročni orkester, je nastopala v najprestižnejših dvoranah Evrope ter snemala za založbe, kot sta Brilliant in Velut Luna. Orkestrsko dejavnost povezuje s komorno glasbo, tako na sodobnih kot tudi na baročnih instrumentih. Bila je asistentka v razredu maestra M. Lota na konservatoriju A. Steffani v Castelfrancu Venetu, trenutno pa poučuje v združenjih Ludus Musicae v Thiene in Clara Schumann v Castagnole di Paese. Njeno zanimanje za pedagogiko jo je vodilo k povezovanju velike italijanske violinske tradicije z novimi metodološkimi pristopi, ki vključujejo instrumentalno psihologijo in fiziologijo.
Milan Vrsajkov, violončelo (SI), je od leta 1995 član Camerate Salzburg, sprva pod umetniškim vodstvom Sándorja Végha, kasneje pa Sira Rogerja Norringtona. Aktivno nastopa kot solist in komorni glasbenik po vsem svetu. Kot solist je nastopal z orkestri, kot so Deutsche Kammerakademie Neuss, Gruzijski komorni orkester Ingolstadt, Simfonični orkester RTV Slovenija, Orkester Makedonske filharmonije, Il Terzo Suono in drugi. Snemal je za ORF, ZDF, Koncertzender Amsterdam, RTV Slovenija in Radio France. Od leta 2002 je programski direktor in soustanovitelj Tartinijevega festivala v Piranu ter ansambla Il Terzo Suono. Med letoma 2006 in 2014 je poučeval na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani, od leta 2007 pa je glavni violončelist pri Deutsche Kammerakademie Neuss pod vodstvom Isabelle van Keulen.
Petar Brčarević, kontrabas (SI), je rojen leta 1974 v Beogradu, kjer je tudi začel študij kontrabasa pri profesorju Borislavu Laloviću. Magistriral je na Glasbeni akademiji pri profesorju Slobodanu Geriću. Dvakrat je osvojil prvo in posebno nagrado na tekmovanju »Petar Konjović«. Izpopolnjeval se je pri solo kontrabasistih uglednih orkestrov, kot so Rainer Zepperitz, Ludwig Streicher, Matthias Weber in Johannes Seidl. Poučeval je na konservatoriju v Celovcu, bil solo kontrabasist Beograjske filharmonije, danes pa je član Slovenske filharmonije in Komornega godalnega orkestra SF. Aktivno nastopa tudi kot solist in snema dela slovenskih skladateljev.
Ellen Braslavsky, čembalo (US), je uveljavljena pianistka in čembalistka, ki deluje kot solistka in komorna glasbenica. Nastopala je v Weill Hallu, Carnegie Hallu, Alice Tully Hallu in Lincoln Centru v New Yorku, Théâtre des Champs-Élysées v Parizu, Berlinski filharmoniji, Izumi Hall v Osaki, Melba Hall v Melbournu, dvorani Rudolfinum v Pragi, Tonhalle v Düsseldorfu in v gledališču La Fenice v Benetkah. Sodelovala je z glasbeniki, kot sta Nobuko Imai in Steven Isserlis, ter nastopila kot solistka ob nemški praizvedbi skladbe Alleluia Sofije Gubajduline pod vodstvom Mstislava Rostropoviča. Kot solistka je nastopila z orkestri, med drugim s Simfoničnim orkestrom iz New Jerseyja, Salzburškimi komornimi solisti, Krakovsko filharmonijo in Praško filharmonijo. Igranja klavirja se je začela učiti v Moskvi pri petih letih. Študij je zaključila na priznani ameriški glasbeni akademiji The Juilliard School v New Yorku. Trenutno je zaposlena kot korepetitorka na Univerzi Mozarteum v Salzburgu.