DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Fortepiano Ensemble (IT)

Fortepiano Ensemble je nova zasedba, ustanovljena leta 2024 za nastope na koncertih v Italiji (Padova, Treviso, Modena) v okviru nekaterih festivalov stare glasbe. V zadnjih letih je vsak član zasedbe nastopal z ansambli, kot so I Barocchisti (Švica), Il Giardino Armonico (Italija), Accademia Bizantina (Italija) in Orchestra Barocca di Bologna (Italija), ter sodeloval na številnih festivalih, med drugim na Trigonale, Innsbruck Alte Musik, Grandezze & Meraviglie, Musica in San Maurizio, Roma Barocco Festival in pri številnih drugih orkestrih in ansamblih stare glasbe s historičnimi instrumenti.

 

Michele Bolla www.michelebolla.com je priznani pianist na klavirju in klavirju s kladivci ter profesor na glasbenem konservatoriju Pollini v Padovi. Z odliko je diplomiral na konservatoriju v Castelfranco Venetu pod mentorstvom Francesca Bencivenge. Kasneje se je izpopolnjeval pri Mihailu Voskresenskem, Levu Naumovu in Brunu Mezzenu. Prejel je številne nagrade na državnih in mednarodnih tekmovanjih za soliste. S kvartetom Quadro Veneto je osvojil pomembne nagrade na mednarodnih tekmovanjih komorne glasbe ter koncertiral v Italiji in tujini. Sodeluje z mednarodno priznanimi solisti in pevci, z vodilnimi italijanskimi gledališči ter z uglednimi dirigenti. Posvetil se je izvajalski praksi na historičnih klavirjih in se zato povezal z nekaterimi najpomembnejšimi strokovnjaki, med njimi Emilio Fadini in Malcolm Bilson. Za založbi Limen in Brilliant Classics je posnel več zgoščenk, ki so bile deležne odličnih kritik v mednarodnem tisku. 

 

  • Italijanski pianist Michele Bolla jih izvaja na fortepianu McNulty, izdelanem po instrumentu Conrada Grafa iz leta 1819. Gre za zveneče in tehnično popolno glasbilo, ki Bolli omogoča veliko svobode pri interpretaciji. Vsaka od štirih sonat zahteva veščega izvajalca, Michele Bolla pa se temu izzivu zlahka postavi po robu. Njegova igra je zelo živa, tehnične težave pa obvladuje, ne da bi njegova interpretacija postala preveč tehnična. / ​Der italienische Pianist Michele Bolla spielt sie auf einem McNulty Fortepiano, gebaut nach einem Conrad Graf-Instrument von 1819. Es ist ein sonores, technisch perfektes Instrument, das Bolla eine große Gestaltungsfreiheit gibt. Jede der vier Sonaten erfordert einen versierten Spieler, und Michele Bolla stellt sich dieser Herausforderung problemlos. Er spielt sehr lebendig und meistert die technischen Schwierigkeiten ohne sein Spiel zu technisch werden zu lassen.
    (Pizzicato, Remy Franck, julij 2019)

  • Prva romantika, izjemno dobro napisana in izvedena, z lepo postopno gradnjo glasbenega toka ter popolnoma strastno interpretacijo. / Premier romantisme remarquablement écritet interprété, avec une belle progression du discours, et une interprétration totalment enflammeé.
    (Piano Classics, Moscheles: Celotne klavirske sonate) 

  • …pianist Michele Bolla tukaj igra na fortepiano iz leta 1819, izdelan po vzoru Grafa. Njegova igra je zanesljiva – v najboljšem pomenu besede. Številne izzive, ki jih ta glasba prinaša, obvladuje z lahkoto. /  …the pianist Michele Bolla performs here a 1819 fortepiano after Graf. His playing is solid: all in a good way. He easily handles the numerous obstacles that this music present.
    (Fanfare Magazine, Scott Noriega, marec/april 2021)

 

Paolo Faldi je diplomiral iz oboe, baročne oboe in kljunaste flavte. V baročno oboo se je specializiral na Kraljevem konservatoriju v Haagu. Leta 1988 je bil prvi oboist in kljunast pri Baročnem orkestru Evropske skupnosti (EUBO). Je ustanovni član ansamblov »L'Astrèe«, »Tripla Concordia«, »Cantilena Antiqua« in Baročnega orkestra iz Bologne, s katerim je za založbo Tactus posnel več zgoščenk. Od leta 1989 do 2008 je sodeloval s skupinami Hespèrion XX, La Capella Reial in Le Concert des Nations pod vodstvom Jordija Savalla. Kot dirigent je vodil Orchestra del Santo Spirito iz Torina, La Stagione Armonica, zbor VIVA iz Brežic ter Accademio Montis Regalis. Gostoval je na številnih uglednih festivalih v Italiji in tujini. Snemal je za založbe Astrée-Auvidis, Nuova Era, Symphonia, Stradivarius, Bongiovanni, Tactus in Opus 111, s katero je s torinskim ansamblom L'Astrèe posnel celotno zbirko Vivaldijevih komornih koncertov. Poučuje kljunasto flavto na konservatoriju »C. Pollini« v Padovi.

 

Luca Lucchetta je študiral na konservatoriju »B. Marcello« v Benetkah. Sodeloval je z najprestižnejšimi italijanskimi operno-simfoničnimi ustanovami (Teatro alla Scala, Teatro La Fenice, Arena di Verona) ter z orkestri, ki igrajo na historične instrumente (La Chambre Philharmonique, Champs-Élysées, I Barocchisti, Le Concert des Nations). Snemal je za založbe Arcophon/Rivo Alto (Divertimenti in Notturni W. A. Mozarta), Amadeus (Gran Partita in serenade Mozarta), Bottega Discantica (Telemannov koncert za dva šalmajna), Brilliant (Vivaldi), CPO (Clemenza di Tito) in Limen Classic (neobjavljen repertoar za tri klarinete v sodelovanju z E. Hoeprichom). Je eden redkih klarinetistov na svetu, ki je posnel Beethovnove simfonije kot prvi klarinetist tako na modernih (Pilz/Orchestra di Padova e del Veneto, P. Maag) kot na historičnih instrumentih (Naïve/La Chambre Philharmonique iz Pariza z E. Krivinom in I Barocchisti pod vodstvom D. Fasolisa). Trenutno poučuje na konservatoriju v Padovi.

 

Elisa Bognetti https://www.conservatorio.pr.it/docenti/elisa-bognetti/ je profesorica roga na konservatoriju »A. Boito« v Parmi. Nastopala je po vsej Evropi, v ZDA, Rusiji, na Japonskem, Kitajskem in v Koreji, in sicer v uglednih koncertnih dvoranah, kot so Philharmonie Berlin, Queen Elizabeth Hall v Londonu, Concertgebouw v Amsterdamu, Musikverein na Dunaju, tokijska dvorana Suntory Hall in Pekinški center za uprizoritvene umetnosti. Igrala je pod taktirko nekaterih najuglednejših dirigentov, kot so Lorin Maazel, Nikolaus Harnoncourt, Zubin Mehta in Riccardo Chailly. Na historičnih instrumentih nastopa z ansambli Concerto Köln, Accademia Bizantina, Orchestra Barocca della Svizzera Italiana, Gusto Barocco, La Cetra Barockorchester, Beneški baročni orkester in orkester »Il Pomo d’Oro«. Rog je študirala pri Guidu Cortiju, Markusu Maskuniittyju in Thomasu Hauschildu ter diplomirala v Italiji in Nemčiji.

 

Stefano Sopranzi se je rodil leta 1986. Z odliko je diplomiral iz fagota na Državnem glasbenem konservatoriju »Francesco Venezze« v Rovigu (Italija) pri profesorju Albertu Guerri. Leta 2012 je na Konservatoriju v Ženevi pridobil naziv »Master of Arts en Interprétation Musicale Spécialisée – Pratique des Instruments Historiques« (klasični in baročni fagot). Nastopal je z Geneva Camerata (Ženeva, Švica), Ensemble Contrechamps (Ženeva, Švica), Orchestra di Padova e del Veneto (Padova, Italija) in Orchestra San Marco (Pordenone, Italija). Leta 2009 je z ansamblom Dulcis in Fundo osvojil 1. nagrado na 1. tekmovanju ERTA Italia za komorno glasbo s flavtami. Sodeloval je z uglednimi ansambli, kot so Accademia Bizantina, Ensemble Seicentonovecento, Baročni orkester San Marco, Mladinski baročni orkester Theresia (TYBO) in Il Giardino Armonico. Udeležil se je številnih prestižnih mednarodnih festivalov, med drugim Salzburg Festspiele, Misteria Paschalia (Poljska), Budapest International Festival in Haydn Festspiele (Avstrija).