Ansambel Faenza je želel obnoviti povezanost med duhom zabave in druženjem, ki je bila značilne za glasbene salone (ruelles) 17. stoletja, zato je z užitkom zasnoval ta koncert »à la carte« v dobesednem pomenu izraza.

Naroči vstopnice:
5 / 20 / 25 EUR
Dostop: prevoz 18:15 - Ljubljana - Soteska - Ljubljana (10,00 EUR)
Faenza (FR)
Marco Horvat (glas, teorba, baročna kitara)
Olga Pitarch (glas)
Sporočilo umetnikov :
Najlepša glasba 17. stoletja je bila namenjena majhnim krogom izbranih poznavalcev. Poslušali so jo v intimi salonov, kjer pa ni bila edina zabava večera: mešala se je z igrami in pogovorom. Zato so v ansamblu Faenza več let iskali način, kako bi poustvarili najboljši ambient za glasbo tako intimne narave. Nastal je program »Glasbeni salon«. Gre za koncert »à la carte« v dobesednem pomenu izraza, saj so poslušalci povabljeni, da s pomočjo kompleta kart za tarot sami ustvarijo enkraten glasbeni večer, ki ga bodo glasbeniki odkrivali hkrati z njimi. Naključno bodo izvlekli 11 od 22 kart Velike arkane (ki vključuje karte »Ljubimca«, »Obešenec«, »Moč«, »Norec« itd.), ki bodo občinstvo popeljale skozi čas in prostor, od presenečenja k presenečenju, v večeru, ki bo resnično enkraten.
O projektu
Najlepša glasba 17. stoletja je bila namenjena majhnim krogom izbranih poznavalcev. Poslušali so jo v intimi salonov, kjer pa ni bila edina zabava večera: mešala se je z igrami in pogovorom. Ansambel Faenza je želel poustvariti te idealne razmere za razumevanje glasbe, ki jim je pri srcu. Program »Glasbeni salon« ni del uhojenih poti zgodovinskega poustvarjanja, temveč se je rodil iz želje, da umetnike in občinstvo osvobodi sterilnega koncertnega obreda, kjer ločeni s proscenijem in vrsto ustaljenih navad iz 18. in 19. stoletja ne moremo več deliti čustev, ki jih izraža glasba, ta pa se ne morejo več prenašati z osebe na osebo. »Dotakniti se« je ključna beseda. Dotakniti se s »teorbo« in »nežnim glasom« (kot je zapisal Jean de la Fontaine), ker je bližina bistvenega pomena. Skladbe 17. stoletja, ki jih rad izvaja ansambel Faenza, so bile napisane, da zbudijo strast: ne da jo prikličejo v spomin, ampak da jo oživijo za poslušalca.
O koncertnem programu
Program večera nastaja naključno: ne občinstvo ne umetniki ne vedo vnaprej, iz česa bo sestavljen. Prav naključje je tisto, ki s pomočjo kart vodi igro: gre za izredno lepe replike kart za tarot Visconti-Sforza iz 15. stoletja. Uporabljajo se karte Velike arkane in vsaka izmed teh simboličnih kart napove instrumentalno skladbo, pesem ali poezijo. Če bi morali »odigrati« vse karte, bi koncert trajal tri ure! Zato občinstvo izbere 11 od 22 kart. Tako ni naključna zgolj vsebina večera, ampak tudi vrstni red skladb, saj izbrane karte ležijo z licem na mizi, nato pa jih poslušalci obračajo drugo za drugo.
Odvisno od naključno izbranih kart za tarot občinstvo lahko pričakuje glasbo naslednjih skladateljev:
Honoré d’Ambruys, Anonymes, Gabriel Bataille, Antoine Boesset, Cantigas de Santa Maria, Bellerofonte Castaldi, François Couperin, John Dowland, Charles Dufaut, Charles Hurel, Girolamo Kapsberger, Stefano Landi, Tarquinio Merula, Carlo Milanuzzi, Claudio Monteverdi, Giulio San Pietro de’ Negri in Robert de Visée.
Ter besedila avtorjev:
Jean Auvray, Guillaume du Bartas, Giordano Bruno, François de Malherbe, Mathurin Régnier in Lazare de Selve.
Program dogodka
Tekom večera bosta glasbenika na podlagi naključno izvlečenih kart izvedla 11 skladb iz spodnjega izbora:
I. Čarovnik
Anonymous (17. stol.)
Ah, que la musique est parfaite
Pivska
II. Velika svečenica
Alfonso X el Sabio
Santa Maria loei, cantiga
Hvalnica Devici Mariji
III. Cesarica
Pierre Motin
Ode
Poklon ženskemu spolu!
IIII. Cesar
Francoska ljudska
Le Roi Renaud
Žalostinka kralja Renauda
V. Svečenik
Jean Genet
Monologue du Pape
Papežev monolog
VI. Ljubimca
Anonymous (17. stol. )
Depuis que j’aime Lisette
Odkar ljubim Lisette, podnevi in ponoči trpim najhujše muke.
Enrico Radesca di Foggia
Apria Urania
Ob pogledu na kri moje ljubljene: kri na tvoji beli koži vznemirja moje srce.
VII. Kočija
Gabriel Bataille
El Baxel
Barka na obali je pripravljena za odhod. Naj se nam pridruži, kdor koli želi pobegniti oblasti ljubezni!
VIII. Pravičnost
Robert de Visée
Allemande
Instrumentalna
VIIII. Puščavnik
Charles Hurel
Prélude et Chaconne
Instrumentalna
X. Kolo sreče
Joseph Chabanceau de la Barre
J’avais juré de n’aimer plus
Prisegel sem, da ne bom več ljubil, ampak obljube so odveč, ko je človek videl čudovito Sylvie.
XI. Moč
Enrico Radesca di Foggia
Si de los ojos
Moč tvojih oči me je naredila smrtnika: ne morem ji pobegniti!
XII. Obešenec
Girolamo Kapsberger
Pietà, pietà
Gospod, usmili se me ob uri moje smrti in lahko bom zapel: »Oh, kakšno veselje je umreti!«
XIII. Smrt / The Death
Giulio San Pietro de’ Negri
O me Dolente
Oh bolečina, oh koprnenje! Ker nisem ljubljen, mi ne preostane nič drugega, kot da umrem.
Stefano Landi
Passacaglia of life
Kako se slepiš, če misliš, da se tvoji dnevi ne bodo nikoli končali: moral boš umreti!
XIIII. Zmernost
Girolamo Kapsberger
Passacaille
Instrumentalna
XV. Hudič
Vincent Voiture
Phillis je suis dessous vos lois
Stihi o dami, ki se ji je dvignilo krilo ob vstopanju v kočijo na deželi. .
XVI. Stolp
Charles Hurel
Effroyables rochers
Ko si v rožicah in prideš do dna, je čas, da spiješ do konca in greš domov!
XVII. Zvezda
Joseph Chabanceau de la Barre
Si c’est un bien
Če je upanje v moji lasti, bi moralo lajšati moje trpljenje, ampak … ni tako!
XVIII. Luna
Tarquinio Merula
Canzonetta sopra la ninna nanna
Uspavanka Device Marije Detetu Jezusu
XVIIII. Sonce
Bellerofonte Castaldi
Fuor di noia
S svojim ljubljenim soncem, daleč od bolečin in trpljenja, živim radostno.
XX. Sodba
Luigi Rossi
Mi son fatto nemico
Zaradi svojih napačnih dejanj sem postal sovražnik zemlje in nebes.
XXI.Svet
Charles d’Assoucy
Le déroulement du Chaos
Stvarjenje sveta: parafraza Prve Mojzesove knjige
XXII. Norec
Jean de la Fontaine
L’Amour et la Folie
Kako je norost postala vodnik ljubezni
Du Bailly
Yo soy la locura
Jaz sem norost, ki edina v vsakomur zbuja užitek, nežnost in zadovoljstvo
Epilog / Epilogue
Giulio San Pietro de’ Negri
Amorosa Fenice
Lokacija
Soteska, Hudičev turn

V Soteski, majhni vasi, stisnjeni med gozdnati planoti, že dobrih tristo let stoji in buri duhove Hudičev turn. Ljudsko izročilo pojasnjuje nenavadno ime vrtnega paviljona: grajska gospoda naj bi tam prirejala radožive zabave z mladimi in lepimi dekleti.