Ensemble Diatessaron, ki deluje v San Sebastianu v Baskiji, sestavljajo umetniki, ki se posvečajo igranju glasbe med 16. in 18. stoletjem na avtentična glasbila. Ime ansambla se nanaša na enega značilnih intervalov v stari glasbi – čisto kvarto. Člane ansambla druži želja po eksperimentiranju in iskanju novih načinov, s katerimi bi oživili in približali zgodovinske interpretacije današnjemu občinstvu. Verjamejo namreč, da je glasba univerzalen jezik, ki prečka meje in stoletja, da se dotakne najglobljih in najbolj neposrednih delov človeške duše.

Naroči vstopnice:
5 / 20 / 25 EUR
Dostop: prevoz 18:10 - Ljubljana - Velenje - Ljubljana (10,00 EUR)
Ensemble Diatessaron
Elena Martínez de Murguía (viola da gamba)
Rafael Bonavita (teorba, baročna kitara)
Musika Loreak – Glasbene cvetke
Baskovski glasnik: srečanje med kulturami v Evropi kraljev
Program vključuje dela velikih mojstrov in virtuozov baročne kitare, teorbe in viole da gamba. Glasba je cvetela na dvorih kraljev, kjer so delovali glasbeniki in se je glasba izvajala ob vsaki priložnosti. Glasbeniki so potovali in nosili s seboj ritme in melodije, ki jih je navdihoval neizčrpni vir ljudske glasbe, s čimer je glasba postajala način komunikacije in pot do lepote.
Sporočilo umetnikov
Naslov koncerta Glasbene cvetke smo vzeli iz zbirke Martina y Colla iz 17. stoletja, ki odraža različne zvrsti pesmi, ki so bile takrat modne in so oblikovale Evropo tistih dni. Všeč nam je, ker je bil to način, kako so delali glasbo. Brez zadreg so jemali melodije drugih, kopirali so ritme, se oplajali in jih spreminjali glede na čas in kraj, kjer so pač bili. Zelo lepo je videti, da so isto pesem poznali in uporabljali v različnih deželah. Priljubljene so bile variacije, imenovane floreaba, kar pomeni svobodno ornamentiranje. Ker se istovetimo s tem ustvarjalnim duhom, potujemo in želimo pokazati, da smo si bolj podobni kot različni, da nas poganja ista energija in da bogatimo eden drugega.
O projektu
Meje širokega habsburškega imperija niso bile zgolj političen, temveč tudi kulturni mejnik. Skozi razkošje v umetnosti je vladajoči monarh lahko dokazal vpliv in moč v vseh sferah življenja – od politike do glasbe. Habsburški cesarji so kot veliki meceni umetnikov in skladateljev močno obogatili evropsko kulturo. Edinstveni ansambel na avtentičnih starh glasbilih Concilium Musicum Wien vas skupaj z sopranistko Heidi Manser vabi na habsburški dvor, da vam predstavi bogastvo preteklih stoletij. Poleg »štajerskega Bacha« Johanna Josepha Fuxa in Georga Christopha Wagenseila (učitelja klavirja Marije Terezije) bomo slišali tudi skladbe kronanih glav – Leopold I. in Jožef I. se namreč izkažeta kot izvrstna skladatelja.
Program dogodka
Marin Marais (1656 - 1728)
Le Basque
(Pièces de violes, 4ème livre, Paris 1717)
Marin Marais (1656 - 1728)
Folies d’Espagne
Couplets de folies
(Pièces de violes, 2ème livre, Paris 1701)
Giovanni Girolamo Kapsberger (ca. 1580 -1651)
Tenore / Canario
(Libro primo, Venezia 1604)
Antonio Martin y Coll (1671 - 1734)
Marizápalos
(“Flores de Música”, Biblioteca Nacional de Madrid M-1357)
Francesco Corbetta (1615 - 1681)
Caprice de Chaconne
(La Guitarre Royalle, Paris 1670)
Diego Ortiz (ca. 1510 - 1570)
Recercadas
Recercadas sobre tenores, segunda / settima / qvarta / primera
(Tratado de Glosas, Roma 1553)
*** odmor 20 min ***
Anonymous (XVIII. stol.)
Air et Chanson de St. Jaques en couplets ou variations
(Manuscrit de Foix)
Anonymous (XVIII. stol.)
Lanchas para baylar
(Codex Martinez Compañón, Peru)
Robert De Visée (ca. 1650 - ca. 1725)
Prèlude et Chaconne
(Manuscript Vaudry de Saizenay, Besançon ca. 1699)
Populares, MªAntonia Moyua (XVIII. stol., Zortziko)
Ormatxulo, Donostiako hiru damatxo, Zortziko, Belaun Txingoa, Pelegria naizela
(Aita Donostia, Iztueta. XIX.-XX. stol.)
Marin Marais (1656 - 1728)
Grand Ballet
(Pièces de violes, 3ème livre, Paris 1711)
Lokacija
Velenje, Grad Velenje

Velenjski grad sodi med najlepše ohranjene gradove v Sloveniji. V zgodovinskih virih se prvič omenja leta 1270.