Capella Helvetica (CH)
Capella Helvetica združuje raziskovanje in na virih temelječe zgodovinsko izvajanje stare glasbe z zabavnim in privlačnim ustvarjanjem glasbe za današnje raznoliko občinstvo. Prizadeva si narediti glasbo 15., 16. in 17. stoletja dostopno širši publiki in z njo stopiti v dialog. Naš zgodovinski pihalni ansambel nastopa na kornetih, pozavnah, dulcijanih, kljunastih flavtah in njihovih še redkejših spremljevalcih, kot so drsna trobenta, douçaine ali enoročna piščal. Z ustvarjalnimi koncertnimi formati, ki pogosto vključujejo amaterje ali otroke, ansambel ustvarja sinergije, ki podirajo zidove med klasičnim glasbenikom in poslušalcem. V letih 2023 in 2024 smo izvedli programe, ki se osredotočajo na glasbo Michaela Praetoriusa, Orlanda di Lassa in italijanskih nun, ter ustvarjamo standardni repertoar za ansambel, ki se osredotoča na staro instrumentalno glasbo in najbolj priljubljene umetniške pesmi renesanse. V letu 2025 se ansambel veseli prvega posnetka zgoščenke.
… Katoliška cerkev Buchs AG je oživela z glasbo, plesom in petjem. Profesionalni baselski ansambel, ki je bil na odru s historičnimi pihali, je očaral občinstvo in prikazal, kako so plemiči plesali pred 500 leti. ... veličastno je otrokom in občinstvu odkril nov svet basse dancea. Posebej impresivni so bili glasni zvoki pomerja (stara oboa), dulcijana (stari fagot), renesančne trobente in korneta (vrsta lesene trobente z luknjami za prste). (Iris Aleit, Buchser Bote, 19. junij 2024
… Capella Helvetica je skupaj s Singstimme Basel Land poskrbela, da je Pavlova kulturna cerkev zazvenela. [...] Pet glasbenikov iz petih držav se je zbralo v Baslu na Schola Cantorum, da bi oživili zaprašeno renesančno glasbo in to je tisto, kar počnejo. Številni nenavadni zvoki in pevski glasovi so prinesli impresiven rezultat, ki se mu je na koncu lahko pridružilo tudi občinstvo. Večer, ki je bil čaroben in resnično v pričakovanju božiča. (Mélanie Honegger, Basler Zeitung, 4. december 2023)
Charles Barbier je že od otroštva očaran nad glasom in prepustnostjo med umetniškimi oblikami. Enako udobno poje v celotnem svojem glasovnem razponu, ko dirigira zborom, orkestrom in operam, ko izvaja transdisciplinarne projekte in projekte dediščine, kjer združuje različne energije. Svojo pot je začel v Maîtrise de Bretagne in se nadalje izobraževal kot prvi študent na pariškem CNSMD, kjer je študiral na oddelku za glasbo (glas, zborovsko dirigiranje) in ples. Nato je sledil dvojnemu programu orkestrskega in zborovskega dirigiranja na akademiji Sibelius v Helsinkih in se potem vrnil na usposabljanje za sodobno cirkuško predstavo na amaterski šoli Académie Fratellini. Kot vsestranski umetnik ima Charles Barbier mednarodno kariero pevca, plesalca, akrobata in dirigenta. V skoraj 25 letih ga je pot vodila v več kot 30 držav. Od leta 2018 deluje v Švici, umetniško vodi Ensemble Vocal de Saint-Maurice in je selektor kulturne sezone v opatiji Saint-Maurice.
… Dirigent, tenorist, sopranist, pevec Pariškega gregorijanskega zbora, ustanovitelj ansambla L’Échelle, zaljubljen v renesanso, očaran nad svojimi sodobniki – mladi Barbier zajema vse, res vse, od 7. do 21. stoletja. Pravi fenomen. … (Ivan A. Alexandre, Diapason, 2016)
Katharina Haun, rojena v Avstriji, je študirala kornetto in kljunasto flavto na Kunstuniversität Graz, Mozarteum Salzburg (AUT) in Schola Cantorum Basiliensis (CH). Katharina, ki mednarodno deluje kot instrumentalistka, dirigentka, pedagoginja in raziskovalka, si je zadala cilj povezati te različne vidike svoje raznolike kariere. Kot aktivna izvajalka je nastopila z ansambli, med drugim z Leones ali La Cetra ter v seriji »Abendmusiken in der Predigerkirche«. Je tudi ustanoviteljica Capealla Helvetica, baselskega ansambla, ki koncertira po vsej Evropi. Njena raziskava o glasbi habsburškega cesarstva je bila objavljena v »De Musica Disseranda 2017«, trenutno pa raziskuje na področju korneta v renesansi, ki ga je predstavila na različnih konferencah, kot je MedRen 2019. Redno je vabljena kot gostujoči dirigent in učitelj na različnih šolah in delavnicah, vključno z Renaissancemusikwoche Sondershausen (DE) ali Privatuniversität Wien (AT) ali Universidad Central de Bogotá (CO).
Adam Bregman igra historične pozavne vseh obdobij, nastopa z evropskimi in ameriškimi zasedbami, kot so Capella Helvetica (Švica), Ciaramella (Los Angeles), Oltremontano (Belgija), Piffaro, Renaissance Band (Philadelphia) in Huelgas Ensemble (Belgija). Kot učitelj zgodnje trobilne in historične izvajalske prakse je od leta 2013 sovoditelj Indiana Early Double Reed in Sackbut Workshop, od leta 2017 pa poučuje v živo in na spletu za San Francisco Early Music Society, kjer je sodirektor poletne delavnice srednjega veka in renesanse. Adam je doktoriral iz historične muzikologije na Univerzi Južne Kalifornije. Njegovo najnovejše delo vključuje sodelovanje pri izdaji faksimila in študijo rokopisa »basse danse« Margarete Avstrijske (Alamire, 2022) in »Hermafroditska narava kompleksa Mi-Fa«, poglavje v »Raziskavah glasbe in ezoterike« (Boydell & Brewer, 2023).
Maruša Brezavšček je slovenska kljunasta flavta, specializirana za staro in sodobno glasbo, dejavna pa je tudi kot izvajalka na baročnem fagotu in dulcianu. Poučuje kljunasto flavto na Akademiji za glasbo Ljubljana v Sloveniji in živi v Baslu v Švici. Je prejemnica številnih prestižnih priznanj, vključno s prvimi nagradami na TARF 3 (Tekmovanje kljunastih flavt v Tel Avivu) leta 2020 v dveh različnih kategorijah in prvo nagrado na tekmovanju ERPS (European Recorder Players Society) v Gradcu (2016). Septembra 2021 je za svoj solistični nastop z ansamblom Musica Cubicularis na festivalu Varaždinske Barokne Večeri prejela nagrado Ivana Wernerja za umetniške dosežke. Prejela je tudi štipendije Ministrstva za kulturo Republike Slovenije, Fundacije Viktoria, Mestne občine Ljubljana in Fundacije Lyra v Švici.






