DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Bach Collegium Barcelona (ES)

Bach Collegium Barcelona, ki sta ga leta 2018 ustanovila Adriana Alcaide in Pau Jorquera, je profesionalni zbor in orkester, specializiran za staro glasbo, z instrumentalno prilagodljivostjo glede na program. Pod Jorquerovim vodstvom je poslanstvo ansambla širiti staro glasbo, zlasti Bachova dela, skozi projekte, ki povezujejo glasbo in občinstvo. Poleti 2024 je BCB kot prva katalonska skupina nastopil na BachFestu v Leipzigu ter požel veliko odobravanja. Med prihajajočimi projekti so koncerti v L’Auditori de Barcelona in v samostanu Montserrat ter sodelovanja z dirigentom Lawrenceom Cummingsom in kontratenorjem Alexom Potterjem. Ansambel je redno prisoten na španski glasbeni sceni in nastopa v simboličnem prostoru Palau de la Música Catalana v Barceloni. Obenem razvija pobudo Mitsingen Bach Collegium, v okviru katere je od leta 2011 v participativnem formatu izvedel več kot 50 Bachovih kantat.

https://youtu.be/a7ye0HVq57A
https://youtu.be/DDRwZrP0GlI
https://youtu.be/Nozt4quu1Dg
https://youtu.be/E-P0tt4xWjE
https://youtu.be/T2KVCDpjkO4
https://youtu.be/-mLAFnIRExc

  • El Bach Collegium Barcelona je sijajen ambasador brezčasne glasbe Kantorja iz Leipziga na južnih širjavah. Glede na močno zborovsko tradicijo pri nas je bila izvedba kantate uspeh; udeleženci participativnega in profesionalnega zbora so se zlili v popolno sozvočje, glasba pa je tekla hkrati globoko in vedro. (Elsa Alvarez Forges, El Núvol Ara.cat, 8. 6. 2021)

  • Pau Jorquera je skozi celoten večer razvil gestualni repertoar, ki je bil hkrati raznolik, izrazit in učinkovit, s čimer je pevcem vlil samozavest ter olajšal najtežje izzive: koncertante za zbor in orkester, v katerih so se – razen kakšnega negotovega vstopa – bleščeče izkazali tako glasovi kot instrumenti. Neizogibno je bil dirigent bolj osredotočen na zbor – to je njegova posebnost – kot na orkester, ki so ga sestavljali nekateri najboljši razpoložljivi profesionalci. (Albert Torrens, Revista Musical Catalana, 16. 12. 2021)

  • La Salvat Ensemble in solisti štipendije Bach–Fundación Salvat so dopolnili zasedbo zvezdniških izvajalcev. Pod trdnim in natančnim vodstvom Paua Jorquere je v živahnem in poskočnem tempu prenesel izbruh energije, značilen za Händlovo glasbo. Godalni orkester je hitro našel naraven in sproščen slog. Glasbeniki so nastopili v stanju vznesenosti in bili zelo zadovoljni ob ovacijah občinstva. Treba je izpostaviti delo Paua Jorquere, ki se je izkazal kot dober poznavalec baročne glasbe in še posebej Händla. (Elsa Alvarez Forges, El Núvol Ara.cat, 27. 12. 2020)

  • Orkester Bach Collegium Barcelona, ki spremlja to produkcijo pod vodstvom violinistke Adriane Alcaide, vključuje nekatere najboljše specialiste za historično izvajalsko prakso v naši državi, kot so Xavier Puertas (kontrabas), Emmanuel Balssa in Anna Casademunt (viola da gamba), Eva del Campo (čembalo), Guillermo Turina (violončelo) in Joan Izquierdo (kljunasta flavta). (Abadia de Montserrat, 28. 3. 2021)

  • Bach Collegium Barcelona je v tokratnem projektu sodeloval z več solisti iz lastnega zbora: sopranistko Mario Pujades, altistkama Mariono Llobera in Yolando Romero, tenoristoma Oriolom Guimeràjem in Matthewom Thomsonom ter basistoma Vincentom de Sommerjem in Néstorjem Pindadom – mnogi med njimi so bili nagrajenci zadnjih izdaj nagrade »Salvat Beca Bach«. To pobudo vodi in podpira Fundación Salvat, njen namen pa je spodbujati izobraževanje in promocijo mladih pevcev solistov v okviru vokalne glasbe J. S. Bacha. Orkester Bach Collegium Barcelona, ki ga je vodila violinistka Adriana Alcaide, je v tej produkciji združeval nekaj najboljših specialistov za historično izvajalsko prakso v državi. (Canal Taronja, 29. 3. 2021)

  • Za to produkcijo ansambel sodeluje z nekaterimi najboljšimi specialisti za historično izvajalsko prakso v državi. Koncert je bil na voljo v neposrednem prenosu prek Montserrat TV in La Xarxa (lokalne televizije), ki ga je tudi kasneje predvajala. (Redakcija RMC, Revista Musical Catalana, 18. 4. 2021)

  • Že od začetka smo bili prevzeti nad veličastno zvočnostjo pevcev, ki jih je na orglah spremljala Mireia Ruiz – čisti in usklajeni so zveneli v popolni sinhronosti, zaslugi natančnega glasbenega vodenja Paua Jorquere, ki je pri vsaki skladbi premeščal glasove. To čudo se je ponavljalo skozi celoten koncert, s posebnim trenutkom globoke povezanosti in odtenkov, ki so jih pevci znali najti in izraziti. Spektakularni začetek Bach Collegium Barcelona se je sklenil z Bitten Carla Philippa Emanuela Bacha. Pau Jorquera je zbor vodil z občutkom, slogovno koherenco ter z izčiščeno in vsebinsko bogato senzibilnostjo. (Marta Porter, Revista Musical Catalana, 20. 11. 2019)

 

 

Adriana Alcaide, rojena leta 1973 v Barceloni, je študij baročne violine zaključila na Koninklijk Conservatorium Den Haag pri Enricu Gattiju in Pavlu Besnoziuku. Med letoma 2000 in 2002 je bila članica Baročnega orkestra Evropske unije pod vodstvom R. Goodmana, L. U. Mortensena in A. Manzeja. Nastopala je z dirigenti, kot so R. Alessandrini, C. Pluhar, E. López Banzo, M. Huggett in A. Marcon, pogosto pa sodeluje tudi z ansamblom L’Arpeggiata, s katerim je igrala v dvoranah, kot so Concertgebouw v Amsterdamu, Carnegie Hall v New Yorku, Wigmore Hall v Londonu, Théâtre des Champs-Élysées v Parizu ter na številnih festivalih in odrih v ZDA, Evropi in Aziji. Snemala je za založbe Harmonia Mundi, Naïve, K617 in Brilliant Classics, leta 2019 pa je izdala svoj solo CD Still Life. Je ustanoviteljica ansamblov Symbiotic Ensemble in Follia Project. Redno potuje na Japonsko, kjer sodeluje s skupino Soubugen in fortepianistko Megumi Tanno ter nastopa na koncertih in vodi mojstrske tečaje v Tokiu. Od leta 2018 je direktorica projekta Händel and Friends v okviru AUDITORI EDUCA, pedagoškega programa v l’Auditori de Barcelona. Skupaj s Paujem Jorquero je vodja in soustanoviteljica orkestra in zbora Bach Collegium Barcelona.

https://www.youtube.com/watch?v=LhiW97B02-w
https://youtu.be/5syT3Z0nTGA
https://youtu.be/9xBtcFZmpts
https://www.youtube.com/watch?v=ybgYRJxsAes&list=OLAK5uy_kfmPwysAk-PYMenyVjNVSFmoQyyhrtDcU&index=8
https://www.youtube.com/watch?v=IIcANWcy8js&list=OLAK5uy_kfmPwysAk-PYMenyVjNVSFmoQyyhrtDcU&index=7
https://www.youtube.com/watch?v=pf5-sJn6G3s
https://www.youtube.com/watch?v=8e7ZDARBrkY

 

  • Adriana Alcaide je violinistka, rojena v Barceloni, ki se je posvetila baročni glasbi in v zadnjih letih tudi improvizaciji. Ob široki mednarodni karieri je leta 2019 izdala svoj prvi samostojni album Still Life. V času pandemije se je odzvala na krizo s spletnim koncertom na YouTubu (Pau Requena, Barcelona Clàssica, 14. 4. 2020).

  • Alcaide velja za eno najboljših katalonskih violinistk stare glasbe. Na koncertu v cerkvi Puríssima Concepció v Pujaltu je predstavila album Still Life skupaj z ilustratorko Amando Stefanelli, v izjemnem ambientu pa očarala z magnetizmom in izjemno interpretacijo (Carmel·la Planell Lluís, Veu Anoia, 31. 5. 2020).

  • Album Still Life je bil deležen številnih pohval. Kritiki so poudarili osebno in izvirno interpretacijo, prefinjeno improvizacijo, preplet Bachovih, Biberjevih in Matteisovih skladb ter Alcaidino izrazno moč, ki poslušalca vodi v intimni svet njene glasbe (Martí Sancliment, Revista Musical Catalana, 2. 8. 2020).

  • Na festivalu Camino de Santiago v Tamaritu de Litera je z albumom Still Life osvojila občinstvo. Njeno mojstrstvo violine je povezalo duh romarske poti z življenjskim iskanjem in notranjim popotovanjem (Fran Montaner, Cadena Ser, 31. 7. 2021).

  • Na festivalu Seviqc je Alcaide že nastopila in bila označena za izvrstno izvajalko. V duu s Carlesom Blanchom (teorba) je prepričala z izrazno in čustveno bogato izvedbo programa Stylus Phantasticus in intima (Marina Žlender, Glasna, 28. 9. 2023; Katarina Randaljac, Radio Slovenija, 30. 8. 2023).

  • Kot članica ansambla L’Arpeggiata je nastopila v številnih evropskih dvoranah. Kritiki so izpostavili njeno virtuoznost, improvizacijo, magnetično prisotnost in izrazito komunikativno izvedbo (Pau Requena Rubau, El Núvol, 9. 8. 2023; Jordi Maddaleno, La Vanguardia, 7. 8. 2023; Imma Merino, El Punt Avui, 8. 8. 2023).

  • Nastopila je tudi z ansamblom Vespres d’Arnadí, kjer se je kot violinistka uveljavila v Händlovem repertoarju, deležna pa je bila pohval za izjemno interpretacijo in tehnično odličnost (Lluís Trullén, Revista Musical Catalana, 26. 11. 2022).

 

 

Mojca Jerman je po končanem študiju na Akademiji za glasbo v Ljubljani nadaljevala z baročno violino na konservatoriju Conservatorio di Musica G. B. Martini v Bologni pri Enricu Gattiju, kjer je diplomirala z odliko. Leta 2021 je prejela nagrado Premio Nazionale delle Arti, državno tekmovanje vseh italijanskih konservatorijev, v kategoriji stare glasbe. Po tem uspehu je nastopila v znani jutranji oddaji Unomattina in Famiglia na RAI 1 in imela solistični recital v knjižnici Biblioteca Manfrediana v Faenzi. Sodeluje z ansambli, kot so Insula Orchestra, Orchestra Anima Eterna, Orchestra Frau Musika in Musica Cubicularis, ter z dirigenti P. H. Casado, A. Marcon, T. Hengelbrock, L. Equilbey, G. Graden in G. Jourdain. Bila je članica orkestrov Dartington Summer Music Festival, Haydn Academy, Eeemerging+ Academy in Kubansko-evropskega mladinskega orkestra. Je ustanoviteljica Piano Tria Rêverie, ansamblov Tacet, Messa di voce in Nocturnalia, z njimi pa redno nastopa na slovenskih festivalih ter po Evropi (Pariz, London, Dunaj, Budimpešta, Atene …) in v Argentini.

https://www.youtube.com/watch?v=2dOG8oIe0Eg
https://www.youtube.com/watch?v=qi70WnIlREA

 

 

Bruno Hurtado Gosálvez was born in Barcelona into a family of musicians and was exposed to a wide variety of musical styles from an early age. He pursued his studies at the Zürcher Hochschule der Künste in the class of Roel Dieltiens. He obtained a Master of Arts in Music Performance at the Hochschule der Künste Bern, where he studied violoncello with Louise Hopkins and viol with Brian Franklin. Later he completed his studies of the viola da gamba with Lorenz Duftschmid at the Musikhochschule Trossingen. In addition to his orchestral activity as principal cellist of the Franz Schubert Filharmonia, he regularly performs with ensembles covering a broad repertoire from early to historically informed romantic music, including El Gran Teatro del Mundo, Ensemble Tamuz, Protean Quartet, Zefiro, La Grande Chapelle, Freiburg Barockorchester, Le Parlement de Musique and many others. He has recorded for Harmonia Mundi, Naxos, Dynamic, Ars, Eudora, Seuletoille, Ambronay Editions (Diapason d’Or 2022), among others. His interest in contemporary music has led him to close collaborations with renowned artists, including DJ Swet.

 

 

Ana Marija Krajnc, rojena leta 1999 v Ljubljani, je solistka, čembalistka in organistka. Študij je začela na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri E. Mihajloviću in D. Miklavčiču, nadaljevala pa v Milanu pri L. Ghielmiju, pod čigar vodstvom je leta 2022 osvojila 1. nagrado na Mednarodnem tekmovanju za čembalo »Gianni Gambi« v Pesaru. Trenutno študira čembalo in orgle na Schola Cantorum Basiliensis pri A. Marconu, A. Buccarelli in T. Lindnerju. Njeni koncerti so bili deležni odličnega odziva občinstva in pohvalnih kritik. Jeseni 2023 je bila predstavljena v oddaji Una sera in discoteca na Radiu 3. V Italiji je nastopila na koncertih, ki jih je organiziral Società del Quartetto di Milano, imela recital na zgodovinskih glasbilih zbirke Tagliavini v muzeju San Colombano v Bologni ter sodelovala na 1. izdaji Mednarodnega orgelskega festivala »Tirini Bonometti« v Rezzatu. Avgusta 2023 je skupaj z Adriano Alcaide otvorila in zaključila festival Seviqc s celotnim opusom sonat za violino in čembalo J. S. Bacha.

https://youtube.com/@anamarijakrajnc?si=kX-_xF7SJ96ZxCHF