DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Amystis (ES) & Ministriles de la Reyna (ES)

sobota, 7. 8. 2021 ob 20:30

Za časa Tomása Luisa de Victoria. Zlata doba Španije: Neznani španski polifonisti
Neposredni prenos: Radio Slovenija
Spletno predvajanje: Seviqc Brežice

Obiskovalci morajo upoštevati navodila in priporočila Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) na dan dogodka.

Vabljeni !

Amystis (ES)

Amystis je leta 2010 ustvaril José Duce Chenoll z namenom, da deli strast do vokalne in instrumentalne glasbe španske renesanse in baroka. Od začetka je skupina združevala muzikološke raziskave z izvedbenim razvojem in svoje delo usmerila v obnovo in razširjanje neobjavljenega repertoarja, ki so ga avtorji španskega porekla ustvarili v 16. in 17. stoletju. Plod tega dela so tri njihove produkcije posnetkov, ki jih je mednarodno distribuiral Brilliant Classics: Moratales que amáis, kompletna vokalna glasba Joana Baptiste Cabanillesa; O Pretiosum, glasba k svetemu zakramentu, ki jo je napisal Juan Bautista Comes y Ecos del Parnaso in španski madrigali, kasneje nominirani za prestižno nagrado ICMA kot najboljše delo pri oživljanju glasbe. Da poustvarja v času izgubljen zvok, ostaja Amystis zvest historično utemeljeni izvajalski praksi, vse od spoštovanja izvirnika do sledenja prvotnim virom vsake dobe. Hkrati izumlja in raziskuje nove oblike, ki ugajajo vedno novim javnostim.

Ministriles de la Reyna (ES)

Leta 2011 je Javier Martos Carretero ustanovil skupino ministrelov Ministriles de la Reyna, ki je prvič nastopil 8. decembra 2011 v Ottawi za špansko veleposlaništvo v Kanadi. Kasneje njegov direktor Javier Martos Carretero spremenil prebivališče in si osebno in delovno življenje deli med dvema mestoma v različnih državah, Córdobo v Argentini in Valencio v Španiji. Ta položaj med dvema celinama je bil rešen z ustanovitvijo dveh skupin Ministriles de la Reyna, ene v Ameriki in druge v Evropi. Ime »Ministriles de la Reyna« izvira iz ministrelov, ki so bili del glasbene kapele, ki jo je kraljica Izabela Katoliška (Izabela I. Kastiljska) za službo dvoru, v katero je povabila najodličnejše umetnike svojega časa. Izraz »minstrel« pomeni osebo, ki služi v določeni pisarni, in v tem primeru osebo, ki služi z igranjem inštrumenta. Ansambel minstrelov je bil sestavljen iz pihal, kot so renesančni kornet, minstrelska trobenta, šalmaj, pozavna, dulcijan, orlo in kljunasta flavta.

Naroči vstopnice:

Cene vstopnic

Sporočilo umetnikov obiskovalcem

Glasba je že od samega začetka odražala duhovnost človeškega bitja. Vsak trenutek v življenju družbene skupine spremlja glasba, tako da postane način življenja, razumevanja našega okolja, kulture in občutka. Stoletja minevajo in načini se spreminjajo, problemi človeka in njegovih želja pa so enaki. Zato lahko glasba vzbudi te občutke tudi skozi stoletja, kajti tisto, kar je za spodbudo človekove duše skozi zvoke, ne more umreti, zato lahko ohrani svoj učinek skozi čas. To povezavo s preteklostjo želi Amystis deliti z vami. S svojimi raziskovalnimi in umetniškimi predlogi vam želimo pokazati življenje in duhovnost Španije 16. stoletja. Glasba velikih polifonistov je idealen način za odpiranje mostov med duhom ljudi različnih časov.

 

Poslanstvo ansambla

Že deset let se Ministriles de la Reyna in Amystis posvečata oživljanju španske glasbene dediščine. Od začetka imata obe skupini zelo natančno opredeljeno področje dela: spoštovanje zgodovinskih glasbenih virov, upoštevanje glasbene prakse, opisane v španskih razpravah tega obdobja, uporaba avtentičnih instrumentov in preučevanje glasbenega in literarnega besedila. To poslanstvo je dopolnjeno z iskanjem novega repertoarja. Vemo, da je španska glasbena dediščina v veliki meri še vedno skrita v arhivih širom sveta, še posebej v arhivih ameriških katedral. Naše delo ne predstavlja samo glasbena arheologija, ampak se zavzemamo za posodobitev repertoarja in njegovo posredovanje po svetu, tako da lahko širša mednarodna javnost izve kaj več o zapuščini španske kulture.

Program dogodka

Bernardino Ribera (ca.1520-1580):
Defensor alme
(Catedral de Ávila)

Bernardino Ribera (ca.1520-1580):
Dimitte me ergo

Bernardino Ribera (ca.1520-1580):
Vox in Rama

Bernardino Ribera (ca.1520-1580):
Beata Mater

Juan Navarro (ca.1525-1580):
Ave Regina

Juan Navarro (ca.1525-1580):
(?) (prvič)
(Codex Santiago, 1616)

Juan Navarro (ca.1525-1580):
Ecce ascendimus Hierosolimam (prvič)
(Codex Santiago, 1616)

Juan Navarro (ca.1525-1580):
Laboravi in gemitu meo (prvič)
(Codex Santiago, 1616)

*******

Juan Navarro (ca.1525-1580):
Simile est regnum (prvič)
(Codex Santiago, 1616)

Juan Navarro (ca.1525-1580):
Erat Iesus eiiciens daemonium (prvič)
(Codex Santiago, 1616)

Sebastián de Vivanco (1551-1622):
Magnificat primi toni
Liber Magnificarum, Salamanca, 1607

Sebastián de Vivanco (1551-1622):
Sanctorum Meritis
(Catedral de Ávila)

Tomás Luis de Victoria (1548-1611):
Caligaverunt oculi mei

Tomás Luis de Victoria (1548-1611):
Ave Maria a 8

(prvič): premierno v današnjem času

Lokacija

Brežice, Grad Brežice

Grad Brežice je lep primer utrjene renesančne grajske arhitekture v ravnini s štirimi mogočnimi okroglimi obrambnimi stolpi in prostornim grajskim dvoriščem. Utrjeni grad ima v notranjosti razkošne baročne poslikave.

PARTNERJI