DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Amsterdam Corelli Collective (NL)

sobota, 22. 8. 2015 ob 20:30

Za večino glasbenikov in igralcev je oder znan prostor, na katerem pa se nikoli ne počutiš enako. Da bi kot umetniki šli še dlje, člani ansambla Amsterdam Corelli Collective raziskujejo prav ta paradoks odra, stopajo iz udobja navajenosti ter iščejo nove načine izražanja brez inštrumentov.

Naroči vstopnice:

5 / 20 / 25 EUR

Dostop: prevoz 18:00 - Ljubljana - Brežice - Ljubljana (10,00 EUR)

Amsterdam Corelli Collective (NL)

Isidro Albarreal Delgado (violina)
Alba Encinas (violina)
Ryuko Reid (violina)
David Rabinovici (violina)
Asuka Sumi (violina)
Christine Verdon (violina)
Hannah Visser (violina)
Kim White (violina)
Isa Juárez (viola)
Annemarie Kosten-Dür (viola)
Irene Kok (čelo)
Maximiliano Segura Sánchez (čelo)
Zaynab Martin (violone)
Mario Sarrechia (čembalo)

Poklon

Corellijev metuljev učinek

Amsterdam Corelli Collective v tem edinstvenem koncertu plete tapiserijo govorjene besede in glasbe v poklon enemu najvplivnejših violinistov baročne dobe, Arcangelu Corelliju (1653–1713). Poklon je zgodba o Corellijevem metuljevem učinku, ki prikazuje zgodovino concerta grossa ob dramatičnih izjavah besedil o Corelliju, ki so bila napisana v času njegovega življenja in kmalu po njegovi smrti.

www.amsterdamcorellicollective.com
www.facebook.com/amsterdamcorellicollective

 

Sporočilo umetnikov

Predstavljamo vam koncert v čast vodilnemu možu italijanske baročne glasbe za godala, Arcangelu Corelliju (1653–1713). Corelli, ki je dosegel slavo in bogastvo, je bil ob začetku 18. stoletja eden najpomembnejših violinistov in je s svojimi glasbenimi talenti zabaval kralje in plemstvo, za njim pa je ostala bogata umetniška zapuščina.

Amsterdam Corelli Collective smo zgodovinski godalni ansambel štirinajstih glasbenikov, ki jih navdihuje Corellijeva glasba. Strastno si prizadevamo za zgodovinsko izvajalsko prakso in našo glasbo želimo deliti s širšim občinstvom, zato prinašamo vznemirljiv koncert, ki združuje glasbo, gledališče in barvito zgodovino ter raziskuje zapuščino skladatelja, po katerem se imenujemo. Z uporabo besedil, napisanih o Corelliju v času njegovega življenja in po smrti, vpletamo dramatične izjave v glasbeni program Stradelle, Corellija, Händla, Geminianija in Locatellija.

Poklon sledi Corellijevemu življenju s pomočjo glasbenih del in sočasnih virov tistih, ki so vplivali nanj, in tistih, ki je on nanje vplival, pri tem pa prikazuje raznolikost znotraj concerta grossa. Vabimo vas, da se nam pridružite na potovanju, ki pripoveduje zgodbo o Corellijevem metuljevem učinku.

 

O projektu

Amsterdam Corelli Collective predstavljamo projekt, ki nam je zelo ljub. Ni zgolj poklon Corelliju (1653–1713), temveč obeležuje tudi nastanek ansambla, ki je v poklon velikemu skladatelju nastal leta 2013 na 300. obletnico njegove smrti. Ansambel namreč druži prav želja po igranju godalne glasbe Arcangela Corellija in prepričanje, da mora njegova glasba doseči čim širše občinstvo.

Corelli je bil eden najznamenitejših italijanskih violinistov svojega časa, njegov vpliv pa je čutiti še danes. Njegova slavna skupina skladb, XII Concerti Grossi, Opus 6, objavljena leta 1714, je navdihovala tako njegove sodobnike kot tudi skladatelje po njegovi smrti. Naš Poklon razmišlja o Corellijevem metuljevem učinku  in pripoveduje zgodbo ob uporabi zgodovine razvoja concerta grossa. Glasba Corellija, Stradelle, Händla, Geminianija in Locatellija bo izvedena na zgodovinskih instrumentih ter bo povezala dobro znani in manj znani baročni repertoar v navdušujočem programu godalne glasbe z italijanskim navdihom.

Ansambel Amsterdam Corelli Collective, ki je znan po strastnem izvajanju in vznemirljivi odrski prisotnosti, je predan načelu, da mora biti koncertno doživetje sveže in razburljivo tako za izvajalca kot za poslušalca. Poklon je edinstven projekt, ki prepleta glasbo in gledališče, da osvetli Corellijevo dediščino. Corellijeva glasba in zgodovina bosta namreč zaživeli ob glasnem branju odlomkov iz zgodovinskih virov in glasbenem programu. S sledenjem razvoju concerta grossa in Corellijevemu vplivu nudi Poklon možnost podrobnega vpogleda v spajanje kultur v času baroka. Corellijev metuljev učinek poslušalca popelje od Rima prek Nemčije, Anglije in do Nizozemske in združi bogat program glasbe, gledališča, zgodovine in kulture. Obeta se koncert, ki bo poln energije, uvida in strasti.

O koncertnem programu

Pregled in cilji

Amsterdam Corelli Collective s ponosom predstavlja projekt, ki izkazuje spoštovanje enemu ustvarjalcev, ki so največ prispevali k italijanski godalni glasbi. Ansambel je nastal z namenom, da bi igrali orkestralno godalno glasbo Arcangela Corellija (1653–1713) in predstavili tega velikega skladatelja širšemu občinstvu. V posebno čast si šteje, da lahko ustvarja in razvija projekt, ki bo predstavljen na dveh prekrasnih lokacijah slovenskih kulturne dediščine.

Poklon vsebuje dva elementa, glasbo in gledališče. Središče projekta je osnovno prepričanje ansambla o pomembnosti zgodovine in kulture. Cilj projekta pa je, da razivje Amsterdam Corelli Collective v vsestranski ansambel, da razširi repertoar izvajane baročne glasbe in na nastope pritegne različno občinstvo. Projekt združuje zgodovinsko izvajalsko prakso in oblikovanje programa z inovativnimi koncepti izvajanja. Poklon združuje glasbo in gledališče, raziskuje njune razlike in dopušča, da se napajata druga iz druge, dokler se na koncu ne povežeta. Z vpletanjem dramskega govora v glasbeni program, z recitiranjem zgodovinskih virov, ki se nanašajo na Corellija v času njegovega življenja in po njegovi smrti, ansamble Amsterdam Corelli Collective vodi občinstvo popeljali na pot raziskovanja Corellijevega metuljevega učinka.

Glasbeni program

Ob začetku 18. stoletja je Corelli postal osrednja osebnost italijanske godalne glasbe in hkrati napovedal prihod nove generacije skladateljev. Nihče od predhodnih skladateljev instrumentalne glasbe  ni imel tako močnega vpliva v času svojega življenja in Corellijeva glasba ter popularnost sta se iz Rima, kjer je deloval, hitro razširili v preostalo Evropo.

Poklon je glasbeno skrbno izbran in ne prikazuje zgolj dosega Corellijevega vpliva, temveč tudi razvoj glasbene oblike concerta grossa. Poleg tega je cilj projekta tudi izvajanje del manj znanih skladateljev in malokrat izvajanih del, in to ob boku dveh znanih baročnih skladateljev, Arcangela Corellija in Georga Friedricha Händla (1685–1759). To razširja repertoar izvajane baročne glasbe in prikaže raznolikost skladateljev, na katere je Corelli vplival, ter osvetli razlike med njimi preko uporabe oblike concerta grossa, ki je vsem skupna.

Glasbeni program se začne z Alessandrom Stradello (1639–1682), očetom concerta grossa, in njegovo Sinfonia v D-duru iz skladbe Cantata per il santissimo Natale. Kot vpliven skladatelj v Rimu v 17. stoletju je Corelli sam igral v orkestru, ki je premierno izvedel številne Stradellove skladbe. Prav ta stik s Stradellovim concertom grossom je Corellija navdahnil, da je napisal svojo, zdaj slavno, zbirko skladb XII Concerti Grossi, Opus 6. Program vključuje eno izmed Correlijevih skladb iz tega opusa, Concerto Grosso v B-duru, op. 6, št. 5, ki služi kot odskočna deska za preostali glasbeni program Poklona.

Händl je napisal svoje lastne Concerti Grossi, Opus 6, ki jih lahko v nekaterih pogledih označimo za poklon Corelliju. Sicer obstajajo govorice o rivalstvu med skladateljema, ki sta hkrati delovala v Rimu, vendar ne gre zanikati vpliva, ki ga je Corelli imel na Händla. Amsterdam Corelli Collective z navdušenjem postavlja ta dva skladatelja ob bok drug drugemu in izvaja Händlov Concerto Grosso v a-molu, op. 6, št. 4.

Sledi Concerto Grosso v c-molu, op. 2, št. 2 Francesca Geminianija (1687–1762), Corellijevega študenta v Rimu, ki je zaslovel v Angliji. Njegova Opus 2 in Opus 3 sta močno pod vplivom Corellija, in čeprav je vse svoje skladbe skomponiral v Angliji, lahko v njegovem Concerto Grosso v c-molu, op. 2, št. 2, zaznamo značilne prvine rimskega izročila.

Zadnja točka turneje s concertom grossom je Pietro Locatelli (1695–1764), ki je bil kratek čas tudi Corellijev študent. Nekateri imajo Locatellija za očeta sodobne instrumentalne virtuoznosti. Leta 1729 se je Locatelli preselil v Amsterdam in živel tam do smrti. Amsterdam Corelli Collective igra njegovo skladbo Introduttioni Teatrali v Es-duru, op. 4, št. 10, ki je prav tako oblikovana po vzoru Corellijevega Opus 6. Locatelli razvija concerto grosso v smeri oblike solističnega koncerta, kjer se že začnejo kazati prvine galantnega sloga (rokokoja).

Projekt

Amsterdam Corelli Collective je počaščen in navdušen, da nastopa v Sloveniji, in to na zgodovinsko in kulturno pomembnih lokacijah. Verjamejo, da sta kultura in zgodovina neprecenljivi in ju je potrebno ceniti, raziskovati in deliti drug z drugim. Ta prepričanja so tudi v središču njihovega Poklona, s katerim so ustvarili projekt, ki preko raziskovanja Corellijeve zgodovine in kulture raziskuje tudi kulturo in zgodovino Italije, Nemčije, Anglije in Nizozemske.

Ansambel si je zadal za nalogo, da bo projekt izpeljal z uporabo govora in gledališča, še ene zvrsti z bogato kulturo in zgodovino. Ideja se je rodila iz potrebe po drugačni interakciji z glasbo, okoljem in med člani ansambla, pri čemer verjamejo, da odkrivanje teh novih poti ustvarja bogatejšo izkušnjo tako za izvajalca kot za poslušalca.

Za večino glasbenikov in igralcev je oder znan prostor, na katerem pa se nikoli ne počutiš enako. Da bi kot umetniki šli še dlje, člani ansambla Amsterdam Corelli Collective raziskujejo prav ta paradoks odra, stopajo iz udobja navajenosti ter iščejo nove načine izražanja brez inštrumentov. Skupaj z Ars Ramovš in Ambronay Cultural Encounter Centre se člani ansambla veselijo, da bodo sodelovali s poklicnimi igralci in se naučili novih načinov uporabe odra in svojega telesa. Hkrati pa bo z uporabo zgodovinskih virov o Corellijevem življenju in delu celotna izvedba še vedno delovala s ciljem, da približa glasbo Corellija in njegovih sodobnikov širšemu občinstvu. Besedila, ki se tičejo Corellija, bodo člani ansambla nato izvedli z uporabo govora in gibanja. Takšna obdelava besedil ne bo le nadgradila nastopanja glasbenikov, ampak bo tudi na intelektualni ravni poglobila njihovo razumevanje kulturnega in zgodovinskega pomena glasbe, ki jo izvajajo. To doživetje bodo vsekakor prenesli tudi na občinstvo in s tem okrepili koncertno doživetje.

Sklep

Poklon je enkraten, večdimenzionalen in velikopotezen projekt, ki je zastavljen kot navdušujoče doživetje za občinstvo in ansambel. Člani ansambla Amsterdam Corelli Collective si s svojo strastno predanostjo stari glasbi in izvajanju v živo drznejo biti drugačni. Verjamejo, da je za mlade glasbenike pomembno sodelovati na festivalih, kot je Seviqc Brežice, ki pomagajo razširjati zgodovinsko izvajalsko prakso, zato so ponosni, da so lahko del tega festivala. Končno želi Amsterdam Corelli Collective z občinstvom deliti glasbo 17. in 18. stoletja iz istega razloga, iz katerega je bila ustvarjena: da prebudi strasti in se dotakne duše.

 

Program dogodka

Allessandro Stradella (1639-1682)
Cantata à6. Con' i Stromenti Per il Santisimo Natale Del Sig:r Alesandro Stradella.
 

Arcangelo Corelli (1653–1713)
Concerto V
Adagio-Allegro / Adagio / Allegro / Largo-Allegro
Iz / from: CONCERTI GROSSI / Con duoi Violini e Violoncello di Concertino obligati e duoi / altri Violini, Viola e Basso di Concerto Grosso ad arbitro, / che si potranno radoppiare; / DEDICATI ALL’ / ALTEZZA SERENISSIMA ELETTORALE / DI / GIOVANNI GUGLIELMO / PRINCIPE PALATINO DEL RENO; ELETTORE e ARCI-MARESCIALLE / DEL SACRO ROMANO IMPERO: DUCA DI BAVIERA, GIULIERS, / CLEVES & BERGHE; PRINCIPE DI MURS; CONTE DI / VELDENTZ, SPANHEIM, DELLA MARCA / RAVENSPURG: SIGNORE DI / RAVENSTEIN & & &. / Da / ARCANGELO CORELLI DA FUSIGNANO. / OPERA SESTA. / A AMSTERDAM / Chez ESTIENNE ROGER. Marchand Libraire / & Michel Charles Le Cone


Georg Friedrich Händel (1685–1759)
Concerto IV
Larghetto.Affettuoso / Allegro / Largo e piano / Allegro
Iz / from: TWELVE / GRAND / CONCERTOS / For VIOLINS & in / seven PARTS COMPOS'D BY / MR. HANDEL. / Opera Sexta.


Francesco Geminiani (1687–1762)
Conc.to II
And.e moderato / Presto / Adagio / Allegro
Iz / from:  SIX / CONCERTOS, / COMPOSED BY / F. GEMINIANI. / OPERA SECONDA. / The SECOND EDITION, / Corrected and Enlarged, with some new Movements, by the Author; / And now first Published in SOCRE. / LONDON: / Printed for the AUTHOR, by JOHN JOHNSON, in Cheapside. / Where may be had, / The same Work in PARTS; and also the second Edition of Six Concertos, by the same Author, / Op. 3, in SOCRE and in PARTS.


Pietro Locatelli (1695–1764)
Concerto X Da Camera
Adagio / Allegro / Menuetto
Iz / from: OPERA QUARTA / Parte Prima / VI INTRODUTTIONI TEATRALI / Parte Seconda / VI CONCERTI / Violino Primo, Secondo, Alto, è Violoncello, / Soli. Violino Primo, Secondo, Alto, / è Basso, Ripieni. / DEDICATI / AL MOLTO ILLUSTRE SIGNORE, IL SIGNOR / ABRAHAM VERMEREN / di / Pietro Locatelli, da Bergamo / AMSTERDAM / Per MICHELE CARLO LE CENE / Con Privileggio

Lokacija

Brežice, Grad Brežice

Grad Brežice je lep primer utrjene renesančne grajske arhitekture v ravnini s štirimi mogočnimi okroglimi obrambnimi stolpi in prostornim grajskim dvoriščem. Utrjeni grad ima v notranjosti razkošne baročne poslikave.

PARTNERJI