DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Adriana Alcaide (ES)

Rojena leta 1973 v Barceloni je tam zaključila študij violine z visoko izobrazbo.

Zapeljala jo je umetnost historične interpretacije, leta 1999 je od katalonske vlade prejela štiriletno štipendijo. Študij baročne violine je nadaljevala na oddelku za staro glasbo na Koninlijk Conservatorium v Haagu, kjer je študirala pri Enricu Gattiju in Pavlu Besnoziuku in tudi pri Elizabeth Walfish, Tonu Koopmanu, Christini Pluhar, Lucy van Dael, Ryu Terakadu, Wilbertu Hazelzetu, Jaapu ter Lindenu in Wielandu Kuijkenu.

Od leta 2000 do 2002 je bila izbrana za članico European Union Baroque Orchestra, ki ga vodijo Roy Goodman, Lars Ulrik Mortensen in Andrew Manze.

Koncertirala je s Concerto Amsterdam, Berlin Baroque, Florilegium Musicum in Utrecht Baroque Consort. Trenutno sodeluje z L'Arpeggiata, Ludovice Ensemble, Al Ayre Español in igra pod umetniškimi vodji, kot so Rinaldo Alessandrini, Christina Pluhar, Martin Gester, Eduardo López Banzo, Monica Huggett in Andrea Marcon.

Koncertirala je v glavnih dvoranah Evrope in ZDA, kot so: Concertgebouw Amsterdam, Carnegie Hall New York, Wigmore Hall London, Les Champs Elysées France, L' Auditori de Barcelona in v mnogih drugih državah iz ZDA, Evrope in Aziji.

Snemala je za založbe Harmonia Mundi, Naïve, K617 in Brilliant Classics. Leta 2019 je izdala solo zgoščenko »Still Life« (Tihožitje z baročno glasbo za solo violino, zlito z lastnimi improvizacijami s sodobnim jezikom, pri čemer uporablja tudi svoj glas.

Ustanoviteljica Symbiotic Ensemble in Follia Project združuje glasbo s scenskim delom. Je vsestranska izvajalka in svojo pozornost posveča tudi družinskim koncertom ter projektom za otroke in družine.

Večkrat je obiskala Hokkaido, kjer je proučevala japonsko tradicionalno glasbo in redno sodeluje z japonsko pianistko (klavir s kladivci) Megumi Tanno, s katero koncertira tudi v Tokiu.

Zdaj je umetniški vodja in izvajalka Händel and Friends pri AUDITORI EDUCA, pedagoškega projekta v l’Auditori de Barcelona od leta 2018.

Je vodja Bach Collegium Barcelona, orkestra in zbora, posvečenega delu Johanna Sebastiana Bacha, pod vodstvom Paua Jorquere.

 

www.adrianaalcaide.com

 

Video

 

Press

  • 13. avgusta je na gradu Brežice nastopil Bach Collegium Barcelona Duo v sestavi Adriana Alcaide, violina, in Carles Blanch, teorba. Predstavila sta se z zanimivim programom, ki sta ga naslovila Stylus Phantasticus in intima: dve barvi lepote. In prav zares smo lahko na eni strani prisluhnili izrazni, občuteni izvedbi del Bibra, Schmelzerja in Muffata, ki so virtuoznost in globino baročne violine izkazovali na čustveno odprt in zvočno bogat način. Na drugi strani pa sta nastopajoča odločno in tehnično izpopolnjeno poustvarila tudi Drugi koncert Francoisa Couperina, ki je bolj kot po ekstrovertiranemu podajanju občutkov izstopal zaradi svoje uglajene elegance. Tudi violinistka Adriana Alcaide si pri poustvarjanju stare glasbe dopusti več svobode, a prav to daje poslušalcu še dodaten občutek, da je njen stik s to glasbeno materijo živ, neposreden in pristen. Izrazita artikulacija, efektivne, postopne dinamične spremembe in lepi prehodi med posameznimi frazami, so le izraz tehnične izpopolnjenosti in muzikalnosti, a preko njih umetnica zelo odprto posreduje tudi svoje občutke in vživljanje v glasbo. (Radio Slovenija, Glasbeni utrip, Katarina Radaljac, 30.8.2024)

  • Adriana Alcaide je na festivalu Seviqc Brežice že nastopila in nedvomno gre za izvrstno izvajalko. (Glasna, Festival Seviqc Brežice, Marina B. Žlender, 28.9.2023)

  • Umetnica je s svojo veliko virtuoznostjo na violini uspela obiskovalcem prikazati tisti skupni imenovalec, ki ga išče s tihožitjem in se odlično povezuje s festivalom in romarskim duhom Camino de Santiago: »Pot življenja, nenehno iskanje in najti potovanje vase, duhovno potovanje.« … Adriana Alcaide je za gledalce pripravila poučen koncert, hkrati pa je v svojih interpretacijah in improvizacijah pokazala neizmeren talent. (Diputación de Huesca, Caminar para encontrarse gracias al virtuosismo de Adriana Alcaide, 31.7.2021)

  • Sredi negotovosti, ki jo povzročajo pandemične razmere, je v naših rokah album Still Life priznane violinistke in ustvarjalke Adriane Alcaide. Predstavljamo jo kot ustvarjalko, saj njen ustvarjalni in umetniški zagon presegata interpretacijo. Njena interpretacija je pravzaprav polna osebnosti in izvirnosti, taktnosti, skrbnosti in lepote. Hkrati pa jo njen ustvarjalni duh vodi k raziskovanju in eksperimentiranju na področju improvizacije ter izven diska vstopa v različna umetniška področja. … Tihožitje je zadnji album Adriane Alcaide, zvočni trompe-l'oeil, v katerem se skladbe Johanna Sebastiana Bacha, Heinricha Ignaza Franza von Biberja in Nicole Matteisa elegantno mešajo kot v kalejdoskopu poleg zelo osebnih improvizacij, ki obnavljajo to razširjeno prakso med Baročno obdobje daje plošči prenovljen, sodoben in eksperimentalen značaj. Album, ki lahko postane referenca zaradi uravnoteženosti in izbire skladb, ki izpodriva hrup negotovosti in gradi prostor za pozorno, svobodno in prijetno poslušanje. … Alcaidina interpretacija in zvok na celotnem albumu, tako v delih, ki vključujejo njen glas, kot tudi v skladbah za solo violino, je čist, naraven in svoboden. Osebne interpretacije, polne osebnosti in posebne skrbnosti v dinamiki in izrazu. Na ekvatorju plošče nas improvizacija Ancestors za tolkala in glas vabi v meditacijo, ki bi lahko spominjala skoraj na lamentatio, tako značilno za 17. stoletje, a tudi na ritualno vabilo, da prodremo v notranjost sveta izvajalec, brez form, čuten in nabit s prezenco. (La Revista Musical Catalana, La “Vida tranquil·la” d’Adriana Alcaide, Martí Sancliment, 2.8.2020

  • V novo odprtih centralnih skladiščih Niseko v Stari tovarni škroba je 22. septembra potekal koncert z naslovom Barok s čembalom in violino. Baročno violinistko Adriano Alcaide, po rodu iz Katalonije in ki je s tem koncertom debitirala na Japonskem, je pri nastopu spremljala prebivalka mesta Hakodate gospa Yoko Mori na čembalu. Koncert je potekal v sodelovanju s skupino Niseko Friends. Dogodek sta v dveh jezikih (japonščini in angleščini) vodila članica Niseko Friends gospa Kasai in CIR g. Emanuel Neubauer. Namen koncerta je bil, da vsi uživajo v kulturni izmenjavi skozi baročno glasbo in promocijo mesta. Presenečenje za vse je bilo, da je čembalo, ki je bil uporabljen v nastopu, izdelal rezident Niseka Michael Kries, v Nemčiji rojeni orgelski mojster. Poleg tega je visok strop Stare tovarne škroba dal čudovito akustiko in močno pripomogel k izvedbi, kar je bilo lepo odkritje za na novo prenovljen prostor. Skratka, bil je to čudovit večer, ki je vse popeljal skozi prostor in čas v čudoviti svet baročne glasbe. (Niseko Town’s Monthly International Exchange, Coordinators for International Relations, November 2016)

PARTNERJI