Académie baroque européenne d’Ambronay (FR)
22. zasedba ambronayske glasbene akademije Academie baroque européenne d'Ambronay igra pod vodstvom dirigenta Paula Agnewa, ki je tokrat prvič hkrati v vlogi glasbenega vodje, režiserja in nadzornika učnega procesa.
Radio Antiqua (FR)
Ansambel Radio Antiqua je leta 2012 v Hagu ustanovila mednarodna skupina mladih glasbenikov, ki so se posvetili izvajanju stare glasbe na avtentičnih inštrumentih. Kot dobitniki nagrade tako žirije kot občinstva na tekmovanju International Händel-Festspiele Göttingen 2014 so bili povabljeni kot rezidenčni ansambel v kulturni center v Ambronayu (Francija), na Collegio Ghislieri v Pavii (Italija), in na dvorec Károlyi-Kastély (Madžarska). Ansambel redno nastopa na festivalih, kot so Innsbrucker Festwochen der Alten Musik (Avstrija), Grachten Festival (Nizozemska), Festival d’Ambronay in Pavia Barocca.

Naroči vstopnice:
5 / 20 / 25 EUR
Dostop: prevoz 17:40- Ljubljana - Rogaška Slatina - Ljubljana (10,00 EUR)
Académie baroque européenne d’Ambronay & Radio Antiqua (FR)
Enrico Onofri (dirigent, violina)
solisti
www.ambronay.org
www.radioantiqua.com
Violino Fantastico
Les grands concertos baroques pour trois instruments
Sporočilo umetnikov
Neverjetni mladi glasbeniki z najboljših evropskih konservatorijev za staro glasbo! Pod taktirko slavnega violinista in dirigenta Enrica Onofrija bodo izvajali skladbe najbolj znanih skladateljev 17. in 18. stoletja.
O projektu
Koncert je rezultat pedagoškega projekta, ki združuje Ambronay Baroque Academy – mlade instrumentaliste iz cele Evrope, in glasbenike Radio Antiqua, ansambla, podprtega s strani evropskega projekta eeemerging (Emerging European Ensembles – evropski ansambli v vzponu). Med 5. in 14. julijem se bodo umetniki posvečali koncertnemu programu med izobraževanjem na Collegio Ghisleri v Pavii pod pedagoškim in glasbenim vodstvom Enrica Onofrija ter se tako pripravljali na turnejo, ki bo med 15. in 25. julijem.
O koncertnem programu
Violino Fantastico je eklektičen program, posvečen nič manj kot petim evropskim skladateljem, ki so ustvarjali od konca 17. stoletja do druge polovice 18. stoletja. Prav vsi so bili slogovno izjemno inovativni in so s svojimi skladbami ponazarjali načelo virtuoznosti. Naš program bo razvijal te zasnove s pomočjo glasbenih oblik za »3 soliste«, kar je inštrumentalna oblika, ki so jo skladatelji izbrali zaradi estetike, pa tudi zaradi simbolike, ki je povezana z magičnim in svetim številom tri.
V programu bomo zlasti odkrili Johanna Pachelbela (1653–1706). Čeprav so njegove skladbe ukoreninjene v nemškem izročilu in precej znane zaradi prispevka k sakralni vokalni glasbi in orgelskemu repertoarju, vendarle predstavljajo povezavo med italijanskimi skladatelji in estetiko, ki jo je razvil Johann Sebastian Bach.
Na programu sta tudi dva najslavnejša predstavnika baroka v Italiji, in sicer violinist in dirigent Arcangelo Corelli (1653–1713), znan po svojih sonatah da chiesa, sonatah da camera in čudovitih Concerti Grossi op. 6, ter Antonio Vivaldi (1678–1741). Slišali bomo dve izmed Vivaldijevih najznačilnejših skladb: odlomke Concerta Grossa v g-molu iz »L’estro armonico« za dve violini, violončela in godala ter koncert »Per eco in lontano«. Slednji je kasnejša skladba, ki poudarja vlogo godal in odmeva ter s tem uspešno prikaže živahno ritmiko in presenetljivo vitalnost.
Johann Sebastian Bach (1685–1750) se ni zmotil, ko je transkribiral nekatere skladbe »rdečega duhovnika« (Vivaldija) in omogočil spoj med concertom grossom in solistom. Umetelno je povezal francoski in italijanski slog, ne da bi pozabil na klasični kontrapunkt in čisto virtuoznost. Njegovih šest Brandenburških koncertov predstavlja enkraten povzetek glasbene umetnosti tistega časa. Koncert, uvrščen na program, kar najbolje zastopa število 3: je tretji po vrsti, napisan je za tri skupine po treh inštrumentov (3 violine, 3 viole, 3 violončeli). Zato je simbolično osrednji koncert celotnega programa.
Za izpopolnitev te glasbene panorame pa bo koncert v F-duru za tri violine Georga Philippa Telemanna ponazoril »galantni slog«, ki je bil zelo značilen za tisti čas, in tako dosegel izredno zlitje italijanskega, francoskega in nemškega sloga.
Enrico Onofri
Program dogodka
Arcangelo Corelli (1653-1713)
Concerto I (Op. 6/1)
Largo-Allegro-Largo-Allegro / Largo / Allegro / Allegro
Johann Pachelbel (1653-1706)
Canon et gigue pour trois violons et basse continue
Arcangelo Corelli (1653-1713)
Sonata (Op. 2/1)
Prélude / Allemande / Courante / Gavotte puis Chaconne
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Concerto 3. a tre Violini, tre Viole, è tre Violoncelli, col Basso per il Cembalo.
("Six Concerts / Avec plusieurs Instruments / Dediees A Son Altesse Royalle / Monseigneur CRETIEN LOUIS / Marggraf de Brandenbourg &c. &c. &c. / par Jean Sebastien Bach".)
*** Odmor 20 min ***
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Concerto con violino Principale et altro violino per eco in lontano (RV552)
Allegro / Larghetto / Allegro
Georg Philipp Telemann (1681-1767)
Concerto (TWV 53:F1)
Allegro / Largo / Vivace
Antonio Vivaldi (1678-1741)
CONCERTO II Con due Violini e Violoncello obligato
Adagio e spiccato / Allegro / Largo / Allegro
Lokacija
Rogaška Slatina, Grand hotel Rogaška

Grand Hotel Rogaška je že od nekdaj počitniško bivališče mnogih slavnih – vse od cesarja Ferdinanda in jugoslovanskega kralja Petra do velikega angleškega popotnika Richarda Burtona. Izbrano zdraviliško publiko, ki je imela bogato družabno življenje, so zabavali vrhunski umetniki, med katerimi je bil tudi madžarski pianist Franz Liszt.